ارائه مجدد درخواست ملاقات با عبدالله اوجالان

وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سایر زندانیان در امرالی درخواست‌های جدیدی برای ملاقات با موکلان خود که در انزوای مطلق به سر می‌برند، ارائه کردند.

درخواست مجدد برای ملاقات با رهبر خلق کورد

وکلای دفتر حقوقی سده، راضیه اوزتورک، رَزان ساریجا، فایق اوزگور اَرول و مظلوم دینچ، برای ملاقات با موکلان خود رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، عمر حایری کونار، حامیلی یلدیریم و ویسی آکتاش که ۳۸ ماه است هیچ اطلاعی از وضعیت آنها دریافت نمی‌شود، به دفتر دادستان عمومی بورسا و ریاست مؤسسه کیفری امرالی مراجعه کردند.

ارتباط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به طور کامل با دنیای خارج قطع شده است. در حالی که به درخواست آنها برای ملاقات پاسخی داده نمی‌شود، اما در برخی موارد، ماه‌ها بعد، توجیهی برای مجازات انضباطی وکلای آنها ارائه می‌شود.

ارتباط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با بیرون از زندان به تمامی قطع شده است. به مراجعات با درخواست ملاقات پاسخ داده نمی‌شود، حتی گاهی اوقات پس از ماه‌ها به وکلا اطلاع داده می‌شود که مجازات انضباطی تحمیل شده است.

به گزارش موسسه حقوقی سده:

-از ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۱ تا به امروز، او ۵ ملاقات با وکلا فقط در فاصله ماه می تا آگوست ۲۰۱۹ انجام داده است.

-آخرین این دیدارها در ۷ آگوست ۲۰۱۹ انجام شد.

- از سال ۲۰۱۴ تاکنون تنها ۵ ملاقات با خانواده خود داشته است.

- او آخرین ملاقات حضوری با برادرش را در ۳ مارس ۲۰۲۰ انجام داده است.

-از روز اول تا کنون فقط ۲ تماس تلفنی (۲۷ آوریل ۲۰۲۰ و ۲۵ مارس ۲۰۲۱) داشته است.

- در ۲۵ مارس ۲۰۲۱ آخرین مکالمه تلفنی در مدت زمان بسیار کوتاهی قطع شد و از آن روز تاکنون هیچ اطلاعی از وی دریافت نشده است.