عدم اعزام سعید شیرزاد به مرخصی کوتاه مدت علی رغم گذشت یک هفته از درگذشت مادرش

سعید شیرزاد زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علی رغم گذشت بیش از یک هفته از درگذشت مادرش همچنان از اعزام به مرخصی کوتاه مدت محروم است.

   مسئولین زندان رجایی شهر کرج با کارشکنی مانع از اعزام سعید شیرزاد برای شرکت در مراسم سوگواری مادرش میشوند.

   وزیری دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی به خانواده‌ی وی اعلام کرده بود موافقت با درخواست مرخصی وی را به نظر دادستان موکول کرده است، خانواده‌ی وی با مراجعه به دادستانی نیز نتیجه‌ای بدست نیاوردند زیرا دادستانی موافقت برای اعزام به مرخصی وی را به نظر وزیری دادیار ناظر موکول کرده است. واضح است مسئولین زندان رجایی شهر کرج با پیش رو گرفتن این رویه قصد کارشکنی دارند و به صورت تعمدی میخواهند مانع از اعزام وی به مرخصی شوند.

   مادر سعید شیرزاد روز دوشنبه ۲۵ شهریور درگذشت. علی رغم تلاش بسیار خانواده و بستگان سعید شیرزاد به دلیل نبود ارتباط با زندانیان سیاسی و قطع بودن تلفن آنها و ممانعت مسئولین زندان از اطلاع این موضوع به سعید شیرزاد وی تا روز چهارشنبه که روز ملاقات زندانیان بود از مرگ مادر خود مطلع نشد.

​​​​​​​   در این فاصله خانواده مجبور به خاکسپاری مادر وی شدند در حالی که آقای شیرزاد از حضور در مراسم خاکسپاری مادرش محروم شده بود.

​​​​​​​   اکنون با گذشت بیش از یک هفته هنوز مسئولین زندان با اعزام به مرخصی کوتاه مدت وی موافقت نکرده و قصد دارند با طولانی کردن پروسه مانع از اعزام به مرخصی وی شوند. در حالی که سعید شیرزاد با گذراندن بیش از ۵ سال و ۵ ماه زندان حتی بدون یک روز مرخصی حق استفاده از مرخصی کوتاه مدت را دارد.

​​​​​​​   سعید شیرزاد در خرداد ۹۷ حکم ۵ سال زندان قطعی خود را دریافت کرد. با گذشت مدت کوتاهی حکم یک سال زندان تعلیقی وی از بابت پرونده‌ای قدیمی نیز به اجرا در آمد و حکم وی به ۶ سال زندان افزایش یافت.

​​​​​​​   همچنین به دلیل شرکت سعید شیرزاد در اعتراض زندانیان به انتقال آنها به بند امنیتی یک پرونده‌ی جدید در زندان برای وی گشوده شد و از بابت این پرونده نیز به ۶ ماه حبس محکوم شد.

​​​​​​​   سعید شیرزاد علی رغم داشتن بیماریها و مشکلات جسمی فراوان نیز تاکنون از خدمات پزشکی محروم بوده است.