فراخوان مقاومتگران اعتصاب غذا در استراسبورگ؛ از خلق لر و لک روژهلات حمایت کنیم

​​​​​​​شرکت کنندگان در اعتصاب غذای استراسبورگ طی فراخوانی خواستار همبستگی خلق کرد با سیل‌زدگان مناطق لر و لک‌ در روژهلات کردستان شدند.

عگید اورال به نمایندگی از اعتصاب‌گران غذا در استراسبورگ آحاد خلق را به کمک و همبستگی فراخواند؛ خلقمان در روژهلات کردستان را نیازمند رژیم ایران نکنیم، برای اینکه خلقمان دست به سوی دشمن دراز نکند باید در این مرحله بحرانی به یاری آنها بشتابیم.

اورال اظهار کرد که کردها با توانایی خود می‌توانند زیان‌های سیل‌زدگان روژهلات را جبران کنند. اورال افزود:"همچنانکه می‌گوییم دردمان مشترک است، مسئله مشترکی داریم و دارای یک اندیشه‌ایم، در روزهای سخت هم باید از همدیگر حمایت کنیم و به یاری هم بشتابیم. لازم است ما برای خلق سیل زده خود در شرق کردستان کمک‌‌های مادی جمع‌آوری کنیم و آنرا به دستشان برسانیم."

 

اورال خاطرنشان کرد که بر این عقیده است که خلق کرد به یاری روژهلات می‌شتابند و افزود که ١۴ اعتصابگر غذا در استراسبورگ هم مبلغی را جمع کرده و آنرا به سیل‌زدگان روژهلات می‌رسانند.

 

از ١٩ مارس/ ٢٨ اسفند بارش باران بی‌سابقه در ایران و شرق کردستان به سیل ویگرانگر انجامیده است. منابع دولتی تعداد جانباختگان را ۶٢ و منابع مردمی و محلی تعداد را بالغ بر ٢٠٠ تن عنوان کرده‌اند.

 

روز گذشته هلال احمر کردستان در بیش از ١٠ کشور جهان کمپین جمع‌آوری کمک برای روژهلات کردستان را آغاز کرد.