بازخوانی درصدهایی کە سهیلا را بە کام مرگ کشید

بنابر گزارش سازمان نظام پزشکی شهرهای مریوان و سولاوا بعد از بررسی و کارشناسی ،مقصرین مرگ مادر جوان مریوانی مشخص و درصد قصور هر کدام از تیم پزشکی به آنها ابلاغ شد

بنابر گزارش سازمان نظام پزشکی شهرهای مریوان و سولاوا بعد از بررسی و کارشناسی ،مقصرین مرگ مادر جوان مریوانی مشخص و درصد قصور هر کدام از تیم پزشکی به آنها ابلاغ شد

در گزارش آمده است که پس از فوت سهیلا مولودی مادر باردار مریوانی در اسفندماه گذشته در بیمارستان بوعلی شهر مریوان، دانشگاه علوم پزشکی به بررسی دلایل فوت ایشان پرداخته و در این زمینه جلساتی با حضور کارشناسان علوم پزشکی و نظام پزشکی، دادستان پرونده و پزشک معالج وی دکتر معصومه اردلان نیا برگزار شد و در این جلسات به بررسی دقیق دلایل مرگ این زن جوان پرداختند.

 

این جلسات با حساسیت بسیار برگزار شد، زیرا گزارش فوت این زن مریوانی موجبات نارضایتی در میان شهروندان مریوانی را فراهم کرده بود و آنها اعتراضات شدید خود را اعلام کرده بودند.

 

پس از پایان جلسات کارشناسان در مورد مقصرین و درصد قصور آنها نظرات خود را ابلاغ کردند،بر این اساس پزشک معالج معصومه اردلان نیا ۷۰٪ و سایر پرسنل بیمارستان ۳۰٪ مقصر شناخته شدند.

 

لازم به ذکر است که در اسفند ماه ،سهیلا مولودی ۳۱ ساله برای زایمان به بیمارستان بوعلی مریوان مراجعه کرده و حال وی پس از گذشت بیش از ۲۴ ساعت به دلیل بی توجهی پزشک معالج معصومه اردلان نیا رو به وخامت نهاد.

 

در این مدت خانواده وی مکررا از پزشک و سایر پرسنل درخواست رسیدگی به دخترشان را نموده اند،اما به دلیل بی تفاوتی و بی توجهی پزشک ،همسر بیمار با دکتر اردلان‌نیا درگیری لفظی پیدا می‌کند.

 

پس از این درگیری دکتر اردلان‌نیا در کمال بی مسئولیتی از عمل سزارین بیمار خودداری نموده و به گفته ی شاهدان عینی میگوید تا همسر سهیلا پاهای وی را نبوسد حاضر به عمل نخواهد شد.

 

طی گذشت یک شب و به دلیل بی توجهی سایر پرسنل، بیمار دچار خونریزی شدید داخلی می‌شود و متاسفانه صبح روز بعد بیمار فوت می‌شود.

 

مرگ و آسیب دیدگی بیماران به دلیل قصور تیم پزشکی روزانه در بیمارستانهای ایران و همچنین روژهلات کردستان رخ می‌دهد اما به دلیل نبود قانون بازدارنده این معضل همچنان ادامه دارد و روزانه شاهد بی مسئولیتی تعدادی از پرسنل در بیمارستانها می‌باشیم.

 

قوانین ایران در این زمینه بسیار ناکارآمد می‌باشد و حتی پس از مشخص شدن درصد قصور و خطا، تیم پزشکی متخطی به پرداخت جریمه‌ی نقدی به عنوان دیه محکوم می‌شوند و پس از پرداخت آن همانند گذشته به کار خود مشغول خواهند شد.