دوغو‌: لازم است زنان در پیرامون ‌‌‌‌‌«‌سفره خورشید» گردهم آیند

عضو شورای هماهنگی ک‌ژک‌، چیدم دوغو گفت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سیستم،‌ مبارزه، فکر و احساس خود را به مثابه یک سفره به زنان و انسانیت ارائه داده است و گفت‌: ‌«اگر ما سفره خورشید را گسترش دهیم،‌ خواهیم توانست آزادی جسمانی رهبر آپو را نیز عملی سازیم.‌»

ارزیابی‌های چیدم دوغو

عضو شورای هماهنگی ک‌ژک، چیدم دوغو در تلویزیون مدیا هابر شرکت کرد و کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» را ارزیابی کرد.

چیدم دوغو بیان داشت که کارزار به سطح مشخصی رسیده است، قدم‌های مهمی برداشته شده و گفت‌: ‌«کارزار همیشه به معنای گام برداشتن رو به جلو است. یعنی هرگام،‌ روحی عظیم، انرژی بیشتر و نتایج‌بخشی بیشتری را می‌طلبد. بدین صورت مقاطع ۱۵ فوریه، ۸ مارس، نوروز، مقطع انتخابات محلی در باکور کوردستان، هر کدام گام‌ برداشتن‌هایی رو به جلو بودند و در ماهیت خود کارزار را توسعه دادند. اکنون پس از این مقطع لازم است که کارزار براساس خطی گسترده‌تر هم توسعه یابد.

‌«ما تا چه اندازه سفره خورشید را گسترش دهیم،‌ آزادی جسمانی رهبر آپو را تا به همان اندازه می‌توانیم عملی سازیم»

چیدم دوغو ابراز کرد که به‌مثابه زنان،‌ آنان با نیرومندترین شیوه در این کارزار شرکت کردند و گفت‌: ‌«ما مصمم‌تر از گذشته هم مشارکت خود را ادامه خواهیم داد. اما به‌مثابه زنان، باید در پیرامون پارادایم رهبری و هدف عملی‌سازی آزادی جسمانی رهبر آپو کنش‌های خودویژه‌تری را انجام دهیم. ما می‌خواهیم با این تشخیص ارزیابی‌های خود را نشان دهیم. در مبارزه ما رهبری به‌مثابه ‌«خورشید» تعریف شد. اگر به یاد داشته باشید، در مقطع توطئه بین‌المللی کنش‌ها تحت عنوان کارزار ‌«هیچکس نمی‌تواند خورشید ما را خاموش گرداند» انجام می‌شدند. یعنی رهبر آپو حقیقتی اینچنین را نمایندگی می‌کند که با خورشید سمبلیزه می‌شود. سیستمی که رهبر آپو آن را آفریده است، واقعیت مبارزه، سیستم سازمانی،‌ احساس،‌ افکار و حقیقتی که آفریده است،‌ مانند یک سفره است. همانطور که گفته می‌شود سفره ابراهیم خلیل یا همان حضرت ابراهیم که در خاورمیانه دارای معنای بسیاری است. از لحاظ حقیقت مبارزه ما هم رهبر آپو مبارزه‌ای به‌مثابه یک سفره برای ما ایجاد نموده است. مانند یک سفره به خلق کورد و زنان ارائه داده است. ما می‌خواهیم در زمان پیش‌رو ‌کنش‌های خودویژه خود را به‌مثابه زنان با عنوان ‌«در سفره خورشید» نیرومندتر انجام دهیم. لازم است زنان در پیرامون این سفره گردهم‌ آمده و متحد شوند. در پیرامون این سفره باید ما قدرتمندتر از یکدیگر پشتیبانی کنیم، سازماندهی خود را گسترش دهیم، با این اعمال کارزار رهبری را نیرومندتر سازیم. یعنی با این عنوان کشن‌های خلاقانه و غنی بسیاری می‌توان انجام داد.

کوچک یا بزرگ، زنان یا جوانان باید با حساسیتی بسیار در پیرامون ‌‌‌«سفره خورشید» گردهم آمده و گام بردارند. به‌مثابه جنبش زنان ما بر این باوریم که باید کارزار از سوی خودویژه‌گی‌اش بسیار بهتر توسعه یابد.

در برابر واقعیت سیستم شکنجه غیرحقوقی،‌ غیررسمی و غیرقانونی ارتجاع منطقه‌ای، دولت فاشیست ترکیه و‌ نیروهای بین‌المللی نیز در این اعمال شریک یکدیگر هستند. چیزی که این سیستم را کنترل کرده و متوقف سازد، گسترده ساختن مبارزه اجتماعی زنان و خلق‌هاست. ما هراندازه که بتوانیم این مبارزه را گسترش دهیم، و هر اندازه که بتوانیم در اطراف این سفره گردهم آییم، به همان اندازه خواهیم توانست سیستم شکنجه را شکست داده و در این میان نیز آزادی جسمانی رهبر آپو، آزادی زنان، خلق‌ها و خلق کورد را نیز عملی سازیم. به همین دلیل باید بروی مقطع موجود و پیش‌رو تمرکز بسیاری کرده و نقش‌های بزرگی را ایفا کنیم،‌ این وظیفه همه ما خواهد بود.‌»