ک‌ب‌د‌ه: ما اشغالگران را پشیمان خواهیم کرد

شورای عمومی ک‌ب‌د‌ه گفت: «ما رژیم فاشیستی آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ را به خاطر اینکه جنگ اشغالگری را در ۱۶ آوریل به سطح جدیدی رساندند، پشیمان خواهیم کرد.»

بیانیه ک‌ب‌د‌ه علیه اشغالگری

شورای عمومی جنبش انقلابی متحد زنان (ک‌ب‌د‌ه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت اشغالگر ترکیه مرحله جدید طرح اشغالگرانه را که ماه‌ها پیش اعلام کرده بود، در ۱۶ آوریل با حمله به متینا آغاز کرد. گریلا که افتخار خلق کورد است، در ابتدا با عملیات‌هایی به این حملات پاسخ داد.

در شهرها، موضع‌گیری اولیه خلق ما در روژاوا، مردم ترکیه، باکور کوردستان و اروپا با شعار «زنده باد مقاومت گریلا» به نمایش گذاشته شد. در شهرهای ترکیه، مبارزان ما به فاشیسم پاسخ دادند و مقاومت گریلاهای ما را تقویت کردند. ما به زنان، مردم و مبارزان خود که در برابر حملات اشغالگرانه به میادین آمدند، درود می‌فرستیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است که این مخالفت‌ها و موضع‌گیری‌ها باید گسترش یابد و تقویت شوند و گفته شد: «باید دانست که این حملات مخرب منحصر به گریلاها و رسانه‌های کوردی نخواهد بود. همانطور که حمله برای تسخیر اراده مردم وان با یک مبارزه متحد شکست خورد، مفهوم تخریب نیز با پاسخ‌های قوی از جبهه‌های مبارزه متحد شکست خواهد خورد. بنابراین، افزایش حمایت از مطبوعات میهن‌دوستان کورد، که یکی از صداهای جنبش زنان دموکراتیک، فمینیست و سوسیالیست برای آزادی و برابری است، از بسیاری جهات مبارزه علیه غصب حق عمل، بیان و ابراز را افزایش می‌دهد.

به نام جنبش متحد انقلابی زنان، صدای خود را در هر میدانی، در کوه‌ها، در شهرها، در برابر حملات دولت مردانه، فاشیست و اشغالگر بلند خواهیم کرد. با عزم مبارزه گریلاهایمان که مانند صدای اراده و افتخار از کوه‌ها برمی‌خیزد، با مبارزان خود در شهرها جنگ را گسترش خواهیم داد. ما رژیم فاشیستی آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ که جنگ اشغالگری را در ۱۶ آوریل به سطح جدیدی رساند، پشیمان خواهیم کرد.»