۱۰ هزار بروشور و اطلاعیه در کلن توزیع شد

مرکز جامعه دموکراتیک کورد کلن با کمیته‌هایی در ۸ منطقه مختلف به آماده‌سازی برای راهپیمایی بزرگ کلن ادامه می‌دهد. در همین چهارچوب با خانواده‌ها و مغازه‌داران دیدار شد. همچنین بیش از ۱۰ هزار بروشور و تراکت توزیع شد.

رضوانه دملی از مرکز جامعه دموکراتیک کورد در کلن اظهار داشت که آنها با تمام شوراها برای این راهپیمایی که صدها هزار نفر در آن شرکت خواهند کرد، همکاری می‌کنند.

در تمام شهرهای اروپای مرکزی تدارکات گسترده‌ای برای راهپیمایی بزرگ کلن در ۱۷ فوریه در حال انجام است. کوردستانیهای شهر کلن به دلیل اینکه منتظر راهپیمایی هستند هیجان بیشتری دارند. ردوانه دملی از مرکز جامعه دموکراتیک کورد در کلن با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و گفت: «ما دست از کارهای روزمره کشیده‌ایم. چون راهپیمایی بزرگی برگزار خواهد شد، ما با همه شوراها همکاری می‌کنیم. به عنوان ساکنان کلن، ما در حال انجام وظیفه خود هستیم.»

دملی با بیان اینکه کمیته‌هایی در ۸ منطقه در مرکز شهر کلن تشکیل داده‌اند و کار آنها همچنان ادامه دارد، گفت: «اکثر تدارکات خود را برای راهپیمایی تاریخی به پایان رسانده‌ایم، از خانواده‌ها و مغازه‌داران بازدید شده و بیش از ۱۰ هزار بروشور و تراکت توزیع شد. تا ۱۶ فوریه، یعنی روز جمعه، قصد داریم ۱۰ هزار عدد دیگر را نیز توزیع کنیم.»

همه باید به کلن بیایند

دملی با بیان اینکه اگر صدها هزار نفر در اروپا راهپیمایی کنند، موقعیت کوردها در استراسبورگ و در پارلمان اروپا تقویت می‌شود، گفت: «اگر می‌خواهیم موقعیت رهبر آپو را تقویت کنیم، باید به وظایف میهنی خود عمل نماییم و در ۱۷ فوریه در کلن باشیم. ما نیز به این اعتقاد داریم؛ ما با موفقیت با صدها هزار نفر در مرکز کلن راهپیمایی خواهیم کرد.»

سیدار آیهان از شورای زنان ویان شهر کلن نیز با توجه به انزوای ۲۵ ساله رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفت: «ما به تدارکات خود ادامه می‌دهیم. ما از مردم خود می‌خواهیم که ۱۷ فوریه از ۷ ساله تا ۷۰ ساله به راهپیمایی بپیوندید تا رهبری و مردم خود را آزاد کنیم.»

هیچ کس نباید در خانه بماند

کوردستانیهای شهر کلن با گروه‌های مهاجر و حلقه‌های چپ آلمان نیز دیدار می‌کنند. گاهی نیز دور هم جمع می‌شوند و بیانیه‌های کوتاهی می‌دهند. جمیله بوکانی از شورای زنان ویان، طی بیانیه‌ای مشابه در منطقه وینر در کلن-مولهایم گفت: «رهبر آپو در انزوای شدید قرار دارد. مردم ما از هر چهار بخش کوردستان باید در ۱۷ فوریه به راهپیمایی در کلن بپیوندند.»

یلدیز فیلیمچی از شورای زنان ویان نیز گفت: «هیچ کس نباید در خانه بماند. کوردها باید کارگاه‌ها و مغازه‌های خود را ببندند و به راهپیمایی بپیوندند. انزوا فقط از این طریق شکسته می‌شود، آزادی از این طریق به دست می‌آید. همه کسانی که از عدالت، حقوق بشر، دموکراسی و آزادی حمایت می‌کنند، باید در کلن باشند. بزرگترین بی‌عدالتی در جهان در جزیره امرالی روی می‌دهد. ما از خلق کورد و همه گروه‌های مهاجر در آلمان و سوسیالیست‌های چپ آلمان انتظار داریم که به راهپیمایی در کلن بپیوندند.»