آکادمیسین دی ماجو: پارادایم‌های عبدالله اوجالان باید در مدارس آموزش داده شود

الئونورا دی ماجو، سیاستمدار و آکادمیک ایتالیایی با بیان اینکه عبدالله اوجالان ارزش بزرگی برای بشریت است، گفت: «پارادایم‌های اوجالان باید در مدارس به عنوان درسی برای نسل‌های آینده آموزش داده شود.»

دستگیری رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در امرالی ۲۵ سال است که ادامه دارد و از ۳۶ ماه گذشته تاکنون هیچ اطلاعاتی از وی به دست نیامده است. عبدالله اوجالان که در انزوای شدید به سر می‌برد، از حق ملاقات با خانواده و وکلای خود به کلی محروم شده است. از سوی دیگر، در مقابل همه این بی‌عدالتی‌ها و سکوت نهادهای ذیربط، حمایت بخش‌های مختلف اجتماعی از کارزار «آزادی برای اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد » که از ۱۰ اکتبر در عرصه بین‌الملل آغاز شد، ادامه دارد.

الئونورا دی ماجو، عضو شورای شهرداری ناپل ایتالیا و دانشگاه پالرمو، انزوا در امرالی و اهمیت الگوی پارادایم عبدالله اوجالان را برای خبرگزاری فرات( ANF) ارزیابی کرد.

انزوا یک واقعیت غیرانسانی است

آکادمیسین الئونورا دی ماجو به انزوای شدید عبدالله اوجالان اعتراض کرد و گفت: «شرایط زندان اوجالان غیرانسانی و غیر دموکراتیک است. به همین دلیل است که همه ما از جنبش بین‌المللی برای آزادی عبدالله اوجالان حمایت می‌کنیم. ما همچنین ۹ سال پیش از این به اوجالان در ناپل شهروندی افتخاری دادیم.»

اوجالان یک ارزش مهم برای بشریت است

آکادمیسین دی ماجو در مورد اهمیت پارادایم‌های عبدالله اوجالان بر اساس یک جامعه زیست محیطی دموکراتیک و مدافع آزادی زنان صحبت کرد و گفت: «ما باید عبدالله اوجالان را نه تنها به عنوان رهبر خلق کورد، بلکه به عنوان یک ارزش بزرگ بشریت ببینیم. ایده‌های او به جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان الهام می‌بخشد. به عنوان مثال، جنبش‌های فمینیستی، اکولوژیکی و دموکراتیک مبتنی بر پارادایم‌های اوجالان هستند. بسیار مهم است که نسل‌های جدید با ایده‌های اکولوژیکی اوجالان رشد کنند، ما سعی می‌کنیم ایده‌های اوجالان را در شهرهای خود پیاده کنیم.»

ما ایده‌هایش را در زندگی عملی می‌کنیم

آکادمیسین دی ماجو از انجام مطالعات آکادمیک درباره پارادایم کنفدرالیسم دموکراتیک عبدالله اوجالان خبر داد و گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم و می‌کوشیم انجام دهیم این است که الگوی کنفدرالیسم دموکراتیک را در همه جا به خصوص در اروپا نمونه قرار می‌دهیم. من روی این مدل به گونه‌ای کار می‌کنم که انگار یک مدل اجتماعی است.»

پارادایم اوجالان باید به عنوان درس در مدارس تدریس شود

الئونورا دی ماجو با بیان اینکه پارادایم‌های عبدالله اوجالان باید در همه جا پخش شود، گفت: «به ویژه برای نسل‌های آینده، ایده‌های اوجالان بسیار مهم است. بنابراین مهم‌ترین راه برای گسترش این ایده‌های قوی از طریق مدارس و آکادمی‌ها است. مردم ممکن است اطلاعاتی در مورد اوجالان داشته باشند، اما مهم این است که افکار او را بدانیم.»