ارسال نامه از آتن به امرالی

کوردهای ساکن آتن، پایتخت یونان، پیش از سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه، به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نامه ارسال کردند.

در سالگرد ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توسط یک توطئه بین‌المللی در ترکیه به اسارت درآمد، تظاهرات برای آزادی عبدالله اوجالان تشدید می‌شود.

کوردهای ساکن آتن در چارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد» که از ۱۰ اکتبر در سطح جهانی اجرا می‌شود، به جزیره امرالی نامه ارسال کردند.

سَوال گولمَز، سیاستمدار کورد در بیانیه‌ای که پس از ارسال نامه‌هایی که در آن‌ها احساسات و افکارشان را برای عبدالله اوجالان ابراز کرده‌اند، توطئه بین‌المللی را در بیست و پنجمین سالگرد آن محکوم کرد.

سَوال گولمَز گفت: «توطئه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توطئه‌ای است که جهان مستقیماً در آن دخالت دارد. هیچ چیز قابل قبولی در مورد آن وجود ندارد. این وضعیت ۲۵ سال است که با انزوا ادامه داده می‌شود.

سَوال گولمَز که اظهار داشت عبدالله اوجالان رهبر خلق است، با گفتن اینکه: «توطئه علیه آقای عبدالله اوجالان را نمی‌پذیریم»، افزود که انزوا را شکسته و آزادی وی را تضمین خواهند کرد.