اعتراض به تهدیدات علیه مرکز جامعه‌ی کورد در برمن

سیاستمداران به تهدیدات علیه مرکز جامعه‌ی کورد در شهر برمن واکنش نشان دادند و درخواست نمودند که بر ضد حملات فاشیست و نژادپرستان بایکدیگر حرکت کنند.

۲فوریه‌ی ۲۰۲۴ در صندوق پستی حرف و، مرکز جامعه‌ی کورد دمکراتیک در شهر برمن نامه‌ای که در آن گلوله‌ای با «نوشته اس‌اس و صلیب شکسته که بر آن نقش بسته بود» پیدا شد. درباره‌ی این موضوع روز گذشته در جلوی بخش و بیانیه‌ای مطبوعاتی داده شد. ریاست مشترک کن-مد روکن آکچا، ریاست مشترک فد-دم صباحت ارگین، ریاست مشترک د‌ک‌ت‌م برمن خزال یالچین، جانشین ریاست مشترک ایالت برمن جندی تونجل، نماینده حزب دیلینک‌ آلمان موخلص کوگجا و جمع کثیری از آلمانی‌ها در آن شرکت کردند.

در این بیانیه ریاست مشترک فد-مد صباحت ارگین بیاناتی را ارائه کرد. ارگین توجه‌ها را به تهدیدات و حملات نژادپرستانه‌ی اخیر معطوف داشت و گفت: «ما دربرابر حملات نژادپرستانه و فاشیستی قرار داریم. قریب به ۳ میلیون کورد در آلمان زندگی می‌کنند، اما ما خود را در امنیت احساس نمیکنیم. به همین دلیل امروز اینجاییم دیگر لازم است صدای ما کوردها شنیده شود.»

ریاست مشترک د‌ک‌ت‌م خزال یالچین هم اظهاراتی را بیان نمود و دربرابر بی‌تفاوتی مطبوعات آلمان واکنش نشان داد وگفت: « ما می‌خواستیم که امروز روزنامه‌ها و مطبوعات آلمان هم در اینجا حضور پیدا می‌کردند. انجمن ما انجمنی رسمی است و فرزاندان ما در اینجا زبان و فرهنگ خودرا فرا می‌گیرند. اما متاسفانه مطبوعات حملات بر علیه ما را نادیده می‌گیرند.»

ریاست مشترک کن-مد روکن آکچا بیان داشت که هم‌وطنان کورد بدلیل فشار و سرکوب دولت به اینجا آمده و امنیت و آسایش می‌خواهند.

جانشین ریاست مشترک ایالت برمن جندی تونجل هم در بیانات خود گفت : «باید برضد نژادپرستان واکنش‌های مشترک نشان داده شود. نه تنها کوردها بلکه افراد تمامی جوامع در انجمن ما حضور به عمل می‌رسانند. بر ضد حملات نژادپرستانه، کوردها تنها نیستند. این مشکل تنها مشکل کوردها نیست و مشکل همگان است.»

نماینده حزب دیلینک‌ آلمان موخلص کوگجا هم به حملات نژادپرستانه‌ی برمن واکنش نشان داد و با خاطر نشان کردن حملات پاریس بر علیه انجمن‌های کوردها چنین گفت: «لازم است همه هوشیار باشند. در سال۲۰۱۲ برعلیه انجمن کوردها در پاریس حمله صورت گرفت و در سال ۲۰۲۲ نیز حمله‌ی دیگری انجام شد. در پاریس برضد کوردها قتل عام صورت گرفت. و درسال ۲۰۱۹ هم در هانوی شاهد این عملکردها بودیم.

این بیانیه ی مطبوعاتی با شعار ٬ژن ژیان آزادی٬ به پایان رسید.