تصویر

اعتراض به توطئه در سرزمین باسک: آزادی برای عبدالله اوجالان!

در سرزمین باسک، اتحادیه همبستگی کارگران (ELA) به توطئه بین‌المللی اعتراض کرد و برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیام داد.

توطئه بین‌المللی

در سرزمین باسک، اتحادیه همبستگی کارگران (ELA) کنشی را در اعتراض به توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ترتیب داد.

در کنشی که در زوماراگا در گیپوزکوآ برگزار شد، پیام‌هایی برای آزادی رهبر خلق کورد داده شد.

در این بیانیه آمده است: «عبدالله اوجالان از زمان ربوده شدن در سال ۱۹۹۹، سال‌ها در انزوای کامل و بدون هیچ گونه ارتباطی با جهان خارج در زندانی در جزیره‌ امرالی نگهداری می‌شود که نقض قوانین ترکیه و قوانین بین‌المللی علیه انزوا، ممنوعیت ارتباط و شکنجه است. حقوق عبدالله اوجالان از لحظه‌ی اول دستگیر شدن وی به بعد به طور سیستماتیک نقض شده است و ادامه این وضعیت صرفا تحت مسئولیت مقامات ترکیه نبوده، بلکه بدون شراکت جرم جامعه بین‌المللی نیز بسیار دشوار است.»

همچنین در این بیانیه به موارد زیر اشاره شده است:

«ایده‌های عبدالله اوجالان در مورد همزیستی مردم و باورها، آزادی زنان و دموکراسی، یافتن راه‌حلی برای مسئله کورد در ترکیه و برای پایان دادن به درگیری‌هایی که بیش از چهل سال است جان ده‌ها هزار نفر را گرفته، میلیون‌ها نفر را آواره کرده و کل خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است، می‌تواند کمک کند.

در این دوره حساس، اتحادیه همبستگی کارگران (ELA) انزوای غیرقانونی و غیرانسانی تحمیلی بر عبدالله اوجالان را محکوم می‌کند و همراه با سایر سازمان‌های صنفی، سیاسی و اجتماعی در سراسر جهان، خواستار آزادی برای عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد است.»