اعتراضات بر علیه نژادپرستان ترک در برلین ادامه دارد

در برلین سکوت کشورهای اروپایی در برابر نژادپرستان ترک با برپایی راهپیمایی محکوم شد. در این راهپیمایی اعلام شد که نژادپرستان ترک اکنون به تهدیدی برای جامعه تبدیل شده‌اند؛ از این رو درخواست شد تا ممنوعیت‌هایی علیه سازمان‌های نژادپرست ترک اعلام شود.

هفته گذشته حمله‌ای نژادپرستانه‌ با سازماندهی دولت ترکیه علیه کوردها در شهر هوسدن زولدر بلژیک انجام شد؛ در محکومیت این حمله و با فراخوان اتحادیه دانشجویان کورد در برلین پایتخت آلمان راهپیمایی برگزار شد.

در این راهپیمایی با حضور رئیس گروه ایالتی حزب چپ کارلا آسمان، نمایندگان شورای زنان Dest-Dan و شورای ناو-برلین، صدها کوردستانی همراه با دوستان خود در زیکن‌پلاتز جمع شده و بیانیه‌ای را قرائت کردند. در این بیانیه اعلام شده که تبهکاران دولت ترکیه تلاش کردند یک خانواده عفرینی را زنده زنده به آتش بکشند و گفته شده است: «سکوت دولت‌های اروپایی در برابر این حملات نژادپرستانه قابل قبول نیست. رژیم فاشیستی آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ می‌خواهد قبل از انتخابات، اخلالگری‌ها و تحریکاتی را در داخل دولت‌های اروپایی انجام داده و نژادپرستان را برانگیزد. به همین دلیل ما می‌خواهیم مبارزه با نژادپرستی تقویت شده و فعالیت تبهکاران گرگ خاکستری در آلمان ممنوع اعلام شود.»

سپس حسین یلماز، رئیس مشترک ناو-برلین سخنرانی کرده و بعد از آن راهپیمایی آغاز شد.

در این راهپیمایی که تا اورانین‌پلاتز ادامه داشت، شعارهای «کوردستان»، «ترکیه تروریست»، «اردوغان تروریست»، «زنده باد مقاومت گریلا» و «زنده باد مقاومت خلق کورد» سر داده شد.