اعتصاب غذا در هایلبرون آغاز شد

با اعتصاب غذا که از امروز در هایلبرون آغاز شده و به صورت دوره‌ای تا ۱۵ فوریه ادامه خواهد داشت، توجه به آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جلب می‌شود و به فعالان تحصن برای عدالت در ترکیه و کوردستان درود فرستاده می‌شود.

به منظور شکستن انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تضمین آزادی جسمانی وی، در شهر هایلبرون آلمان اعتصاب غذا آغاز شد که تا ۱۵ فوریه ادامه خواهد داشت.

این اعتصاب غذا که از اول فوریه در مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در هایلبرون آغاز شده است، به صورت دوره‌های ۳ روزه ادامه خواهد داشت و با راهپیمایی گسترده در ۱۵ فوریه پایان خواهد یافت.

این اعتصاب امروز از ساعت ۰۹:۰۰ صبح با یک گروه ۵ نفره آغاز شد و ده‌ها کوردستانی از آن بازدید کردند و پیام‌های حمایت خود را ابلاغ کردند.

این فعالان در بیانیه خود در خصوص اهدافشان چنین بیان کردند: «سال‌هاست که انزوای شدید علیه رهبری وجود دارد. ما در ۳ سال گذشته هیچ اطلاعی از وضعیت رهبر نداریم. یک رویه غیرقانونی و غیرانسانی علیه رهبری وجود دارد. همه نیروهای دخیل در توطئه، به ویژه کمیته پیشگیری از شکنجه، مسئول این هستند. رهبری امید مردم کورد برای آزادی و امید خاورمیانه برای صلح است. ما خواهان آزادی فوری او هستیم.

هزاران زندانی سیاسی ماه‌هاست که در زندان‌های کوردستان و ترکیه دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در عین حال مادران گریان ما در حال تحصن هستند. این اعتصاب ما که از امروز آغاز شده و تا ۱۵ فوریه ادامه خواهد داشت، با هدف تامین آزادی جسمانی رهبری و درود گفتن به مادران مقاومت است.»

فعالان با بیان اینکه «امروز روز افزایش مقاومت است، ما باید کنش‌های خود را در همه جا افزایش دهیم»، از مردم کورد ساکن در اروپا خواستند به راهپیمایی ۱۷ فوریه در کلن برای محکومیت توطئه بین‌المللی و تضمین آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بپیوندند.