اعتصاب غذای ۳ روزه در بازل: از مقاومت زندانیان حمایت کنیم

اعضای AVEG-KON، TSP، SKB و Young Struggle که اعتصاب غذای ۳ روزه را در بازل آغاز کردند، فراخوان دادند: «بیایید از مقاومت زندانیان در برابر انزوا و ظلم برای کرامت و آزادی انسانی حمایت کنیم.»

شهر بازل سوئیس نشانی اعتصاب غذای ۳ روزه‌ای بود که سوسیالیست‌ها در بسیاری از مراکز اروپا به منظور حمایت از اعتصاب غذای زندانیان پ‌ک‌ک و پاژک که ۶۸ روز است علیه انزوای مطلق اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد، آغاز کردند.

اعتصاب غذای سه روزه همزمان در شهرهای کلن آلمان، پاریس، فرانسه، لندن، انگلیس و بازل سوئیس آغاز شد.

اعتصاب غذای سازماندهی شده توسط کنفدراسیون اروپایی مهاجران ستمدیده (AVEG-KON)، پلتفرم صدای زندانیان (TSP)، اتحادیه زنان سوسیالیست (SKB) و مبارزان جوان (Young Struggle) با بیانیه مطبوعاتی که در بیکسام (مرکز فرهنگ و هنر آموزش بازل) برگزار شد، آغاز شد.

در این بیانیه مطبوعاتی که از طرف AVEG-KON آماده شده بود و توسط گولدَرَن سَویم قرائت شد، گفته شد که آنها برای حمایت از اعتصاب غذای زندانیان در زندان‌های ترکیه و کوردستان علیه انزوا و اعمال غیرانسانی اعتصاب غذای ۳ روزه را آغاز کردند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه رژیم فاشیست استعماری تحت مدیریت طیب اردوغان انزوای زندانیان سیاسی را تشدید کرده است، تصریح شد: «بمباران باشور و روژاوای کوردستان، مانند کشتار سوروچ در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵، نیز بخشی از طرح نابودگری بود.»

در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به انواع نقض حقوق بشری در رابطه با زندانیان بویژه انزوای مطلق تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوی دولت اشغالگر ترکیه، به تحصن‌های برای عدالتی که در بسیاری از شهرهای باکور کوردستان و ترکیه ادامه دارد اشاره شد.

 در بخش دیگر بیانیه به چشم‌پوشی کشورهای امپریالیستی در اروپا و سی‌پی‌تی، کمیته پیشگیری از شکنجه وابسته به کمیسیون اتحادیه اروپا از نقض حقوق بشر، شکنجه انزوا و ظلم در ترکیه و کردستان اشاره گردید و گفته شد که نه تنها نادیده گرفته می‌شود بلکه از آنها حمایت می‌کنند و اتحادیه اروپا که در کنار رژیم استعماری فاشیستی ایستاده است، در جنایات علیه زندانیان نیز شریک است.

در بخش پایانی بیانیه از کارگران اروپایی، نیروهای ضد فاشیست، زنان و جوانان، سازمان‌های مهاجر، سازمان‌ها و افراد انترناسیونالیست، کمونیستی و انقلابی خواسته شد تا در برابر ظلم در زندان‌های ترکیه و باکور کوردستان با زندانیان همبستگی نشان دهند و از مقاومت زندانیان در برابر انزوا و ظلم برای کرامت و آزادی انسانی حمایت کنند و گفته شد:

«برای اینکه از اروپا بتوانیم صدای مقاومت در برابر حملات انزوا در زندان‌ها باشیم، به عنوان سازمان‌های امضاکننده، اعتصاب غذای همبستگی را در آلمان/کلن، فرانسه/پاریس، سوئیس/بازل و انگلیس/لندن بین ۲ تا ۴ فوریه ۲۰۲۴ سازماندهی می‌کنیم. ما از مردم می خواهیم که از اعتصاب غذا حمایت کنند، مبارزه را تقویت کنند و آگاهی را افزایش دهند.»

سوسیالیست‌هایی که دست به اعتصاب غذا زده بودند نیز سخنرانی کردند و خواستار افزایش مقاومت در برابر انزوا و اعمال علیه زندانیان شدند.

علاوه بر این، فراخوانی برای شرکت در کنشی که فردا در بازل کلاراپلاتز به رهبری پلتفرم صدای زندانیان (TSP) برگزار می‌شود، ارائه شد.

فعالان روز یکشنبه به اعتصاب غذای خود پایان خواهند داد.