اعتصاب غذای سوسیالیست‌ها علیه شکنجه انزوا در دومین روز خود ادامه دارد

در دومین روز از اعتصاب غذای ۳ روزه سوسیالیست‌های مقیم اروپا در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان پ‌ک‌ک و پاژک علیه انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تجمعی در شهر بازل برگزار شد.

به رهبری کنفدراسیون اروپایی مهاجران ستمدیده (AVEG-KON)، پلتفرم صدای زندانیان (TSP)، اتحادیه زنان سوسیالیست (SKB) و مبارزات جوان، به طور همزمان در کلن، آلمان، پاریس، فرانسه، لندن، انگلیس و بازل، سوئیس اعتصاب غذای سه روزه آغاز شد.

سوسیالیست‌ها که به اعتصاب غذای خود در بَکسام (مرکز فرهنگ و هنر آموزش بازل) در بازل ادامه می‌دهند، امروز در میدان کلارا گرد هم آمدند و در آنجا دست به تجمع زدند.

اعضای اتحادیه نیروهای انقلابی (دگ‌ب) نیز در تجمعی که تحت رهبری پلتفرم صدای زندانیان در هفته اول هر ماه علیه انزوا و نقض جدی حقوق زندانیان برگزار می‌شد، شرکت و حمایت کردند و عکس‌هایی از زندانیان بدحال در این اقدام پخش شد. در جریان این تجمع، جایی که متن مطبوعات آلمانی قرائت شد، بیانیه‌ای از سوی فعال اعتصاب غذا، علی اوراک به نمایندگی از AVEG-KON صادر شد.

اوراک با جلب توجه به اعتصاب غذای ۶۹ روزه در زندان‌های ترکیه و کوردستان و وضعیت زندانیان به شدت بیمار، گفت: «ما به عنوان سوسیالیست‌ها علیه اقدامات غیرانسانی با هدف انقیاد اراده زندانیان به ویژه تشدید سیاست‌های انزوای سنگین علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، به حضور در میدان‌ها ادامه خواهیم داد.» اوراک در ادامه سخنان خود از سکوت کمیته اروپایی پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی)، شورای اروپا (EC) و سازمان ملل متحد (UN) در برابر انزوا، نقض جدی حقوق و حملات انجام شده بر اساس نسل‌کشی توسط دولت اشغالگر ترکیه به کوردستان، انتقاد کرد.

در اینجا یک سخنرانی از طرف مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در بازل (CDK-BL) انجام شد. در این سخنرانی که در آن به اعتصاب غذا درود فرستاده شد، فراخوانی برای شرکت در راهپیمایی طولانی به رهبری انترناسیونالیست‌ها از بازل به استراسبورگ در ۱۰ تا ۱۵ فوریه و در راهپیمایی مرکزی که در ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود، داده شد.