EFJ به شدت موضع‌ پلیس‌ بلژیک در برابر مطبوعات آزاد را محکوم کرد

فدراسیون خبرنگاران اروپا ‌(EFJ) به شدت به حمله پلیس بلژیک به استودیوهای استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی اعتراض کرد و مقامات را فراخواند که برای ناشناس بودن منابع خبرنگاران احترام قائل شوند.

حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد محکوم شد

فدراسیون خبرنگاران اروپا ‌(EFJ) طی بیانیه‌ای حمله پلیس‌ فدرال در بلژیک برعلیه استودیوی تلویزیون‌های استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV) و مدیا هابر تی‌وی ‌(MEDYA HABER TV) را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است‌: ‌‌‌«عمل بازرسی که با شرکت بیش‌از ۲۰۰ پلیس در ساختمان استرک تی‌وی و مدیاهابر تی‌وی در شهر دندرلئو انجام شد، از ساعت ۱ شب تا ۴‌:۳۰ صبح ادامه داشت. همانطور که در تصاویر هم دیده می‌شود، درهای بسیاری شکسته شده‌اند.

طبق بیانیه دادستانی فدرال، این بازرسی با درخواست دادستانی ضدترور ملی در فرانسه ‌(PNAT)‌ اجرا شده است. در چارچوب مطرح کردن پرسش تامین مالی حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک)، مقامات فرانسه مشکوک‌اند که کانال‌های تلویزیونی با پ‌ک‌ک در ارتباطند.

 حزبی که در لیست ترور اتحادیه اروپا به مثابه تروریست شناخته شده است،‌ در بلژیک به مثابه سازمان تروریستی شناخته نمی‌شود.‌»

بیانیه دبیرکل EFJ، ریچارد گوترز نیز درج شده است که گفته است‌: ‌«محرمانه ماندن منابع خبرنگاران برای تلویزیون‌های کوردی که در بلژیک هستند نیز صدق می‌کند. باید هر نقض با اصول خود و با دقت پیگیری شود.‌‌»

همچنین در این بیانیه یادآوری شده است که این اولین بار نیست که تلویزیون‌های کوردی با حملات اینگونه بزرگ پلیس‌ روبرو می‌شوند و گفته شد‌: ‌«قبلا هم در سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۰ دو حمله پلیس با همان شیوه‌ها انجام شده بودند.‌»