برای مهاجر کوردی که فرانسه او را به ترکیه تحویل داد کنش‌ اعتراضی برگزار شد.

برای سرحد گولتکین که از سوی فرانسه دستگیر شده و به ترکیه تحویل داده شد،‌ درمقابل سفارت فرانسه در آتن یک کنش‌ اعتراضی انجام شد.

کنش اعتراضی

کنشگر کورد،‌ سرحد گولتکین که دیروز صبح دستگیر شده بود،‌ بدون اینکه وکلایش از او دفاع کنند در همان ساعات صبح به ترکیه تحویل داده شد. در پایتخت یونان شهر آتن برای اعترض به اخراج این مهاجر کورد در مقابل سفارت فرانسه یک کنش اعتراضی برگزار شد.

به عنوان مرکز فرهنگی کورد در آتن،‌ علی بیلن سخنرانی کرد و گفت‌‌: ‌«موضع حکومت و دولت فرانسه، برخوردی فاشیستی در مقابل مدافع مدرنیته دمکراتیک است که در جنبش‌ سیاسی کورد به کار و مبارزه مشغول بود. برخوردهای حکومت و دولت فرانسه در مقابل شهادت رفقای ما سارا، روژبین و روناهی همچنین قتل‌عامی که در مرکز فرهنگی احمد کایا به شیوه‌ای زلال نشان می‌دهد که این اعمال با ترکیه و اردوغان مرتبط هستند. اخراج رفیق ما سرحد گولتکین نیز همکاری و همدستی با ترکیه را نشان می‌دهد.‌»

سارا گولان نیز اعلام کرد که آنان برای آزادی سرحد گولتکین در آنجا حضور دارند، دوئل اروپایی از طرفی به مبارزه جنبش کورد برعلیه داعش یاری می‌رسانند و از طرفی دیگر کنشگران کورد را به زندان انداخته و اخراج می‌کنند. ما این برخورد دوروی دوئل اروپایی را رسوا خواهند کرد.

در این کنش شعارهای ‌«فاشیست اردوغان، ماکرون همدست، فاشیست ترکیه» سرداده شد.