برگزاری کنش‌هایی در محکومیت توطئه بین المللی ۱۵ فوریه در کانادا

کوردستانی‌ها و دوستانشان در کانادا به منظور محکوم کردن توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کنش‌‌های مختلفی انجام دادند.

کنش‌های مختلفی که روزهاست در تورنتو بزرگترین شهر کانادا با درخواست «آزادی برای اوجالان، موقعیت برای کوردستان» برگزار می‌شود، همچنان ادامه دارند.

در مراسم ۱۵ فوریه، بنرهای «آزادی برای اوجالان» و «هیچ کس نمی‌تواند خورشید ما را تاریک کند» بر نمای ساختمان مرکز جامعه کورد در کانادا آویخته شد و مرکز برای تمام روز بسته بود. پس از یک روز اعتصاب غذا بیانیه‌ای مطبوعاتی داده شد. در این بیانیه آمده است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی زندانیان سیاسی باید هر چه سریعتر آزاد شوند. در کنش ۱۶ فوریه یک کامیون ال ای دی (LED) کرایه شد و تا غروب با موسیقی کوردی، عکس و تصاویر «آزادی برای اوجالان» به گشت در شلوغ‌ترین نقاط شهر پرداخته شد. همراه با کامیون، فعالیت توزیع بروشورها نیز انجام شد و توجه عمومی را به خود جلب کرد.

کوردستانی‌ها و دوستانشان در روز شنبه ۱۷ فوریه در مقابل ساختمان پارلمان گردهم آمدند و با هدف محکومیت توطئه بین‌المللی  فوریه که در شخص رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان علیه مبارزات آزادی کوردستان صورت گرفته است و علیه حملات نسل‌کشی آک‌پ، یک راهپیمایی جمعی به سمت منطقه دونداس در مرکز تورنتو برگزار کردند.

جمعیت حاضر در اینجا بلاکارت‌هایی را با مضمون «راه‌حل سیاسی برای کوردستان و آزادی برای اوجالان» حمل کردند و با سردادن مکرر شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «آزادی برای کوردستان»، «آزادی برای اوجالان»، «زنده باد مقاومت مردم کورد» و «تروریست اردوغان، ترکیه قتل‌عام کوردها را متوقف کن» تا میدان دونداس راهپیمایی کردند.

در این مراسم که مورد توجه مردم منطقه قرار گرفت، اعلامیه‌هایی به زبان انگلیسی پخش و اطلاعاتی در مورد جنگ کثیف دولت فاشیست ترکیه علیه مردم کورد، رهبر خلق کورد و وضعیت زندان‌ها ارائه شد.

در بیانیه‌ای که در اینجا منتشر شد، آمده است: «رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۵ سال است که در شدیدترین شرایط نگهداری می‌شود. بیش از ۳ سال است که هیچ اطلاعاتی در رابطه با وضعیت وی دریافت نشده است. نقش عبدالله اوجالان در رابطه با مسئله راه‌حل، دموکراسی و آزادی زنان، کوردها و همه خلق‌ها مشخص است. آزادی اوجالان برای همه خلق‌های منطقه به ویژه برای مردم کورد مهم است. آقای عبدالله اوجالان و همه زندانیان سیاسی باید هرچه سریعتر آزاد شوند و راه‌های گفتگو و مذاکره برای حل مسئله کورد هرچه زودتر هموار شود.»

پس از بیانیه مطبوعاتی که با سخن «با مبارزه خود رهبرمان و کوردستان را آزاد می‌کنیم. تا زمانی که میهن و رهبر ما آزاد نشود، هر روز برای ما روز سیاه است» به پایان رسید، به زندانیان سیاسی که ماه‌هاست در اعتصاب غذا به سر می‌برند درود فرستاده شد و این تجمع با سر دادن شعار پایان یافت.