بیایید برای آزادی خود در کلن گردهم آییم

در این نشست عمومی که در سنت آوولد برگزار شد، آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به عنوان پایان استعمار و اشغال اعلام شد. تاکید شد که این راه‌حل مسئله کورد است. کوردهای مقیم اروپا و دوستانشان برای راهپیمایی ۱۷ فوریه در کلن فراخوانده شدند.

کمپینی که توسط سیاستمداران، هنرمندان، نویسندگان و فعالان سراسر جهان در ۱۰ اکتبر با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» راه‌اندازی شد، در حال رشد است. قبل از راهپیمایی که قرار است در روز ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان در سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه برگزار شود، مردم کورد با روحیه مشارکت همه‌جانبه گرد هم می‌آیند و به دادن پیام «در برابر استثمار و اشغال، عبدالله اوجالان باید آزاد شود» ادامه می‌دهند.

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی، یک نشست عمومی در مرکز جامعه دمکراتیک کورد در سنت آوولد فرانسه برگزار شد.

در این نشست که روند تاریخی توطئه بین‌المللی تشریح شد، بیان شد که انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بر تمامی خلق‌های ساکن در خاورمیانه به ویژه کوردستان اعمال شده است.

در این نشست که راه‌حل مسالمت‌آمیز مسئله کورد در امرالی مطرح شد، اوجالان اراده مردم کورد است. شکنجه‌های سیستماتیکی که در امرالی اعمال می‌شوند بر علیه مردم کورد نیز اعمال می‌شوند.»

در این نشست که گفته شد، طی ۳ سال گذشته حتی یک خبر از وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دریافت نشده است، اعلام شد که دولت ترکیه قوانین خود از جمله قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. در این جلسه که گفته شد شکنجه جنایت علیه بشریت است، بیان شد که انزوا شکنجه است.

در این سخنرانی اعلام شد که «آزادی رهبر ما برای حل مسالمت‌آمیز و دموکراتیک مسئله کورد ضروری است» و تاکید شد تا زمانی که اراده مردم کورد آزاد نشود و تا آزاد شدن وی به مبارزه ادامه خواهد داد.

در این نشست همچنین گفته شد: «برای آزادی ما، برای پایان دادن به اشغالگری، برای توقف جنایات علیه بشریت، همه باید در کلن گرد هم آییم و به دولت ترکیه و نیروهای بین‌المللی پاسخ دهیم» و خواستار مشارکت در این راهپیمایی شد که در ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود.