'بیایید برای آزادی رهبر آپو و آینده روژاوا در کلن گردهم آییم!'

اعضای پ‌ی‌د در اروپا و اشتوتگارت خواستار شرکت در راهپیمایی مرکزی در کلن در چارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد» شدند و گفتند: «بیایید برای آینده روژاوا در کلن گردهم آییم.»

کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد» در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد. به عنوان بخشی از این کمپین، راهپیمایی مرکزی در ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ در شهر کلن آلمان برگزار خواهد شد.

دورا احمد عضو حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در اروپا گفت: «اسارت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مدت ۲۵ سال ادامه دارد. بنابراین، این فراخوان ماست؛ مردم کورد، دوستان آنها و همه کسانی که از دموکراسی حمایت می‌کنند باید در ۱۷ فوریه در کلن باشند. برای تضمین زندگی آزاد در کوردستان، در خاورمیانه، برای ایجاد زندگی دموکراتیک و آزاد باید آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین کنیم.»

عابدین رشید، عضو پ‌ی‌د در اشتوتگارت، گفت: «ما باید برای آزادی رهبر آپو، معمار زندگی دموکراتیک در روژاوا در راهپیمایی کلن شرکت کنیم. روژاوایی‌ها و دوستانشان باید در ۱۷ فوریه در کلن برای آینده سرزمین‌هایی که ایده‌هایش در برساخت پارادایم آزادی‌خواهانه زنان و زندگی دموکراتیک در آنجا عملی شده است و در آن کوردها، سریانی‌ها، عرب‌ها و ترکمن‌ها به طور مساوی زندگی می‌کنند، حضور داشته باشند.»

نوزاد احمد از اعضای پ‌ی‌د-اشتوتگارت این پیام را داد: «ما باید برای آینده خود در مرکز شهر کلن راهپیمایی کنیم. ما باید برای آزادی رهبر آپو، معمار سرزمین‌هایی که در چنگال خاورمیانه، خلق‌ها در آن بطور دموکراتیک و آزاد با هم زندگی می‌کنند، در میدان باشیم.»

دلووان گَدو، عضو پ‌ی‌د در اشتوتگارت نیز گفت: «ما برای خلق‌هایمان در روژاوا، برای شکستن انزوای تحمیلی بر رهبر اوجالان، اندیشمند آینده‌مان و تضمین آزادی جسمانی وی در میدان خواهیم بود. ما تا زمانی که انزوای تحمیلی بر رهبر اوجالان شکسته شود و آزادی جسمانی وی تضمین گردد، در میدان‌ها خواهیم بود. مردم و دوستان ما از روژاوا را فرامی‌خوانیم. ما باید برای سرزمین‌هایمان که ایده‌های وی در آن عملی شده است، در کلن باشیم.»