دم پارتی به دیدارهای خود با شورای اروپا ادامه می‌دهد

هیئت دم پارتی امروز در شورای اروپا بصورت دو بخش گفتگوهای خود را ادامه داد. هیئت گفت که لازم است شورای اروپا در ارتباط با انزوای امرالی نقشی‌ موثرتر ایفا کند. مسئولان شورا نیز با گفتن‌‌‌‌‌‌‌‌: ‌«نهاد مرتبط سی‌پی‌تی است‌‌»‌ مسئولیت خود را نادیده گرفتند.

دیدار با شورای اروپا درباره امرالی

وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، اوزگور فائق ارول. برادرزاده رهبر خلق کورد و نماینده دم پارتی، عمر اوجالان. ریاست مشترک کمیسیون روابط خارجی دم‌ پارتی، بردان اوزتورک. نماینده مجلس،‌ سویلای چلنک و نماینده دم پارتی در شورای اروپا،‌ فائق یاگیزای در استراسبورگ، در دو بخش کار و کنش انجام دادند.

ارتباطات دم پارتی و کلا با شورای اروپا ادامه خواهد داشت

وکیل، اوزگور فائق ارول و نماینده،‌ عمر اوجالان که در روز چهارشنبه با کمیته منع شکنجه سی‌پی‌تی دیدار کرده بودند،‌ امروز با مسئول حقوق بشر و مسئول امور حقوقی مجلس نمایندگان شورای اروپا، گانتر اسشیمر دیدار کردند.

در این دیدار نگرانی‌ها از وضعیت تندرستی و امنیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ابراز شده و مقطع ۳ ساله‌ای که از او اطلاعی دریافت نمی‌شود هم اعلام شد.

در این دیدارها یکبار دیگر گفته شد که دولت ترکیه، تصمیمات حقوق بشری اروپا و شورای اروپا را عملی نساخته، همچنین یادآوری شده است که شورای اروپا باید در این مورد نقش منع خود را ایفا کند.

هیئت مشخص کرد که ‌«نگرانی آنان درباره وضعیت عبدالله اوجالان حل نشده است‌» در آن روز نیز با دیگر هیئت‌ها،‌ نمایندگان  و گروه‌ها دیدار به عمل آوردند.

با دبیرکل شورای اروپا دیدار کردند

ریاست مشترک کمیسیون روابط خارجی دم پارتی،‌ بردان اوزتورک. نماینده، سویلای چلنک و نماینده شورای اروپای دم پارتی، فائق یاگزای با دبیرکل شورای اروپا، مارژا پژچینویچ بوریچ دیدار کردند.

در این دیدار برخوردهای حکومت آک‌پ در مقابل علمی نساختن تصمیمات DMME و بخصوص حکم صلاحدین دمیرتاش و عثمان کاوالا،‌ نتایج انتخابات محلی، تقلب و فریبکاری‌هایی که در انتخابات انجام شدند و وضعیت سیاسی به بحث و گفتگو گذاشته شد.

هیئت دم پارتی درباره نتایج انتخابات محلی ۳۱ مارس و فریبکاری و تقلب حکومت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ اطلاعاتی را بیان داشت، دبیرکل شادمانی خود از نتایج این انتخابات را بیان داشت.

دومین موضوع مورد بحث این هیئت، عملی نساختن تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا از سوی ترکیه بود. هیئت همچنین اعلام کرد ‌‌‌«حق امید» را که دادگاه با وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان داده بود‌، اجرایی نشده و اعلام کرد که آنان ۳ سال است هیچ اطلاعی از امرالی دریافت نمی‌کنند و این نیز در میان خلق کورد نگرانی‌هایی ایجاد می‌سازد. هیئت از شورای اروپا و سی‌پی‌تی خواست که به وظیفه خود عمل کند.

شورای اروپا مسئولیت خود را نادیده گرفت

دبیرکل شورای اروپا مارژا پژچینویچ بوریچ، مسئولیت شورای اروپا درباره انزوای تحمیلی در امرالی را نادیده گرفت و گفت‌‌‌‌‌‌: ‌«نهاد مرتبط سی‌پی‌تی است‌.‌» دبیرکل تنها گفت که تصمیمات شورا برای تمام کشورهای عضو و ترکیه نیز داخل در آن مصداق دارد و بیان داشت که دیدار و مذاکرات دو جانبه با ترکیه ادامه خواهد داشت.