در آدانا و آنتالیا خلق برای نوروز گردهم آمدند

در آدانا و آنتالیا مراسم جشن نوروز با شعار «بپاخیز زمان، زمان آزادی و پیروزی است» آغاز شد.

نوروز ۲۰۲۴

 جشن نوروز آدانا ساعات صبح در مکان تئاتر روباز در میمار سینان با مشارکت دسته‌جمعی آغاز شد. خلق، آزادی جسمانی رهبر‌ خلق کورد عبدالله اوجالان را مطالبه کرد.

شهروندانی که در ساعات صبح در محله‌ها گردهم آمدند، با وسیله‌های نقلیه خود را به محل برگزاری جشن نوروز رساندند.

شهروندان در ایست و بازرسی‌ها ایستار خود را ادامه دادند، همراه با آهنگ‌های آزادی رقصیدند و با شعارهای «زنده باد رهبر آپو» به مانع‌تراشی‌های نیروهای پلیس‌ جواب دادند. پلیس مجبور شد در مقابل این مقاومت خلق عقب‌نشینی کند.

شهروندان به نشانه پیروزی با تشویق و سردادن شعار «زنده‌باد رهبر آپو» در میادین حضور یافتند. شهروندانی که حضور به عمل رساندند با اشتیاق نوروز همراه شدند.

 هموطنان بسیاری با لباس‌های ملی-محلی کوردی در این مراسم جشن شرکت کردند. اشتیاق نوروز هر چه که می‌گذرد با مشارکت زنان و جوانان بیشتر می‌شود.

در برنامه این مراسم که با احترام و روشن کردن آتش نوروز آغاز خواهد شد، به عنوان کمیته تدارکات نوروز، یاشار دمیر، از مادران صلح، رعیفه آکین، ریاست‌ مشترک دم پارتی شهر، هلین کایا و صفی‌الدین دمیر،سخنگوی مشترک ه‌د‌ک، اسنگول دمیر، نماینده دم پارتی در مرسین، علی بوزان، کاندید ریاست مشترک کلانشهر آدانا، عاریقه چنار و محفوظ گلیروز سخنرانی خواهند کرد. هنرمند شیرزا، گروه آرین و هنرمندان منطقه نیز به روی صحنه خواهند رفت.

آنتالیا

اشتیاق نوروز آنتالیا نیز از ساعات صبح آغاز شد. آدرس محل برگزاری این جشن نیز در میدان شهر کپزه بود. گروه کُر کودکان و گروه آرین بروی صحنه رفتند و جشن آغاز شد. در این مراسم جشن بی‌وقفه شعارهای «زنده‌باد رهبر آپو»، «بدون رهبری حیات میسر نیست» و «ژن ژیان آزادی» سرداده شدند. تا اکنون هم شهروندان در آن محل حضور به عمل رسانده و نوروز را جشن می‌گیرند.

تا ساعاتی دیگر برنامه‌های این مراسم جشن نوروز آغاز خواهد شد. این جشن با ادای احترام و برافروختن آتش نوروز آغاز خواهد شد.

 کمیته تدارکات نوروز، ریاست مشترک دم پارتی آنتالیا، سخنگوهای مشترک ه‌دک چنگیز چیچک، نماینده دم پارتی آنتالیا ساروخان اولوچ در این مراسم جشن سخنرانی خواهند کرد. هنرمندان: هیودا گوکل و کاموران دریژ بروی صحنه رفته و هنرنمایی خواهند کرد.