در انگلستان، دانشجویان آتش نوروز امسال را روشن کردند

صدها دانشجو از بسیاری از دانشگاه‌های انگلیسی در لندن گرد هم آمدند و نوروز را جشن گرفتند.

جشن نوروز در مرکز سلبی در لندن انگلستان، با پیشاهنگی پلتفرم جامعه کوردی KIP، متشکل از جوانان کوردستانی که در دانشگاه‌های انگلیسی مانند سواس، یو سی ال، کمبریج، کانتربری و آکسفورد تحصیل می‌کنند، برگزار شد.

در مراسم نوروز صدها دانشجوی جوان از اقصی نقاط کوردستان شرکت کردند. اعضای جنبش جوانان انقلابی و مجلس خلق کورد نیز در این مراسم شرکت داشتند.

یک جوان از هر یک از چهار بخش کوردستان سخنرانی افتتاحیه را انجام داد و گفته شد که عید ملی خلق کورد، نوروز، به خلق کورد فرصت آزادی می‌دهد، بنابراین باید وسیله اتحاد کوردها باشد.

تشکل‌های جوانان کوردستان در جشن نوروز شرکت کردند. اما گروه‌های جوانان نزدیک به پ.د.ک در این مراسم شرکت نکردند و این توجه را به خود جلب کرد.

دانشجویان کوردستانی به ویژه با لباس ملی خود در مراسم نوروز شرکت کردند و زنان جوان مراسم را به شیوه خود مزین نمودند.

جوانان آهنگ «ها گریلا» را خواندند و نوروز را جشن گرفتند.

در ابتدای جشن نوروز، پیوند جاف روی صحنه آمد و با آهنگهای سورانی جمعیت را به وجد آورد.

سپس میر سرحد روی صحنه آمد و آهنگ «سرهلدان» را خواند. صدها نفر از جوانان شعار  «زنده باد رهبر آپو» سر دادند.

پس از میر سرحد، هوزان دیار روی صحنه رفت. هوزان دیار با بیان اینکه در باشور کوردستان مبارزه و مقاومت بزرگی در برابر اشغالگری وجود دارد، گفت: «در باشور کوردستان مقاومت و مبارزه بزرگی در برابر خیانت و اشغالگری وجود دارد. مردم ما در برابر خیانت مقاومت می‌کنند. باز هم در روژهلات راهپیمایی آزادی مردم کوردستان با شعار «ژن ژیان آزادی» ادامه دارد. ما مبارزان خود را داریم، ایدئولوژی، آرمان، زبان، میهن و رهبری داریم. در این روند تاریخی تنها چیزی که کم داریم وحدت ملی است و باید به این مهم برسیم. نوروز زمان این روحیه است.»

هوزان دیار سپس با آهنگهای خود جمعیت را به وجد آورد. در جشن نوروز، شارکز هنرمند رپ نیز روی صحنه حاضر شد. همچنین در بیرون سالن آتش روشن شد و جشن با سرود به پایان رسید.