در آرنهایم و دویسبورگ، نوروز جشن گرفته شد

کوردستانی و دوستان‌شان که به جشن نوروز شهر آمد و مژدگانی ه‌پ‌گ درود فرستادند، آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را خواستار شدند.

نوروز ۲۰۲۴

جشن رستاخیز خلق کورد نوروز، در شهر دویسبورگ آلمان و شهر آرنهایم هلند با اشتیاقی فراوان برگزار شد.

دویسبورگ

نوروزی که با فراخوان جامعه کورد دمکراتیک در دویسیبورگ (DKTM)‌ و مجلس زنان شهید آسیا یوکسل سازماندهی شده بود، در محله دویسبورگ-مارخلوهه  در ساعت ۱۶:۰۰ آغاز شد. این مراسم جشن با برافروختن آتش نوروز شروع شد و صدها کوردستانی و دوستان آنها در دویسبورگ و اطراف این شهر مشارکت به عمل آورند.

در مراسم جشن برای گرامی‌داشت یاد شهدای آزادی کوردستان بخصوص شهدای نوروز یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به آنان انجام شد. به برگزاری مراسم امروز در شهر آمد و مژدگانی گریلاها به مناسبت نوروز درود فرستادند و در عین حال آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مطالبه شد. همچنین به گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان و تمام کسانیکه مقاومت می‌کنند نیز درود فرستادند.

در برگزاری مراسم نوروز شعارهای «زنده‌باد رهبر آپو»، «زنده‌باد مقاومت گریلا»، «زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و «زنده‌باد نوروز» سر داده شدند.

مراسم جشن نوروز که تا ساعات شب در اطراف آتش نوروز با آوازهای هنرمند بنگی آگری به همراه رقص ادامه داشت.

در این مراسم برای مشارکت در نوروز فرانکفورت مورخ ۲۳ مارس فراخوان داده شد.

آرنهایم

کوردستانی‌ها در شهر آرنهایم کشور هلند گردهم جمع شده و نوروز را جشن‌گرفتند. صدها نفر از کسانیکه تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم‌های پ‌ک‌ک را برافراشته بودند، در کنار آتش نوروز جمع شدند. در این نوروز آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مطالبه شد، توده خلق همراه با موسیقی رقص و پایکوبی انجام داد.