در اسلینگن اعتصاب غذا آغاز شد

در اسلینگن با هدف رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی جسمانی وی، اعتصاب غذا آغاز شد.

در شهر اسلینگن آلمان با هدف رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی جسمانی وی، اعتصاب غذا آغاز شد و تا ۱۴ فوریه ادامه خواهد یافت.

 

این اعتصاب غذا با محکومیت انزوا با انجام راهپیمایی تا استراسبورگ پایان خواهد یافت. ده‌ها کورد به محل این فعالیت رفتند و از آن حمایت کردند، فعالین بیانیه‌ای در رابطه با هدف این اعتصاب غذا قرائت کردند.

در بیانیه به انزوای مطلق امرالی اشاره کردند و مسئولیت این انزوا را بر عهده‌ی سازمان منع شکنجه (سی‌پی‌تی) و نیروهای شرکت کرده در توطئه قرار دادند و گفتند: «رهبر امید آزادی خلق کورد و امید صلح خاورمیانه است. خواستار آزادی فوری وی هستیم. هزاران زندانی سیاسی در کوردستان و ترکیه چند ماهی است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند. همچنین مادران گریان ما تحصن برای عدالت را انجام می‌دهند، اعتصاب غذای ما با هدف تضمین آزادی جسمانی رهبر و درود فرستادن به مادران مقاومت کننده‌ی ما از امروز آغاز شده و تا ۱۴ فوریه ادامه خواهد داشت.»

فعالین اعلام کردند: «روز بزرگ مقاومت است. لازم است در همه‌جا فعالیت‌های خود را گسترش دهیم»، همچنین از خلق کورد مقیم اروپا در خواست کرد، برای محکوم کردن توطئه‌ی بین‌المللی و تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در راهپیمایی بزرگ ۱۷ فوریه در شهر کلن شرکت نمایند.