در برلین، جوانان کورد مراسمی فرهنگی و هنری برگزار کردند

در برلین، اعضای جنبش‌ جوانان کورد( ت‌ج‌ش) و تکوژن مراسمی فرهنگی و هنری به یاد شهید میر پرور برگزار کردند.

در برلین، اعضای ت‌ج‌ش (جنبش جوانان انقلابی) و تکوژن (جنبش زنان جوان مبارز) مراسمی فرهنگی و هنری به یاد شهید میر پرور که در کشتار پاریس در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ به شهادت رسید، برگزار کردند.

احمد گونش، عضو ت‌ج‌ش در سخنرانی افتتاحیه گفت: «جنبش سیاسی که رهبر آپو با فلسفه «کوردستان مستعمره است» آغاز کرد، به ایدئولوژی تبدیل شده است که خاورمیانه و مردم جهان را آگاه می‌کند.»

گونش به سیاست‌های جنگ ویژه علیه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: «از همه جوانان می‌خواهیم که از فرهنگ، هنر و زبان مادری خود صیانت کنند و خود را در هر زمینه‌ای سازماندهی کنند.»

پس از پایان سخنرانی، گروه شهید دلیل چیاگر و گروه شهید فراشین به ارائه اجراهای خود پرداختند.

سپس گروه موزیکال گروه شهید کاوا چکدار با آواز، شعر و ترانه به این مراسم پیوستند. در مقابل آوازهای کوردی مردم به پایکوبی و سر دادن شعار پرداختند.

این مراسم با شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «زاپ، آواشین، متینا، زنده باد مقاومت گریلا »، «زنده باد مقاومت روژاوا»، «جوانان فدایی رهبر آپو هستند» به پایان رسید.

در پایان این مراسم، جوانان خواستار پیوستن به راهپیمایی شدند که در قالب کارزار «آزادی رهبر آپو، راه حل سیاسی مسئله کورد» در روزهای ۳ و ۴ فوریه در برلین برگزار می‌شود.

در نهایت برای شکستن انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، جوانان از جوانان میهن‌دوست و کوردهای مقیم اروپا خواستند به «راهپیمایی آزادی» که از ۹ تا ۱۶ فوریه در مانهایم برگزار می‌شود بپیوندند و همچنین در راهپیمایی ۱۷فوریه که قرار است در شهر کلن برگزار شود، شرکت کنند.