در کانتون آرگائو صدها کارت به امرالی ارسال شد

این کارت‌ها در شهرهای ویلدگ، بروگ و لنزبورگ سوئیس در قالب کمپین «صد هزار کارت به امرالی» تهیه و به صورت دسته جمعی ارسال شد.

کوردستانی‌های ساکن در شهرهای ویلدگ، بروگ و لنزبورگ در کانتون آرگائو سوئیس، کارت‌هایی را در اعتراض به انزوا در امرالی و حمایت از کمپین «صد هزار کارت برای امرالی» به صورت دسته‌جمعی ارسال کردند.

رئیس مشترک شورای خلق، مهمت تونچ ادریس اوزکاش به نمایندگی از مردمی که در مقابل اداره پست لنزبورگ تجمع کرده بودند بیانیه‌ای صادر کرد.

اوزکاش با بیان اینکه مردم کورد در شخصیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در انزوا قرار می‌گیرند، اظهار داشت، با این امر مبارزه خواهند کرد. اوزکاش گفت: «در شخص رهبر ما، مردم کورد در انزوا هستند. ما هرگز این انزوا را نمی‌پذیریم. این حمله به رهبر ما باید هرچه زودتر برطرف شود و آزادی جسمانی رهبر ما تامین شود. رهبر آپو که میلیون‌ها کورد او را «عشق من» می‌نامند، ۲۵ سال است که در زندان امرالی به سر می‌برد. او ۳ سال است که در انزوای شدید به سر می‌برد و هیچ اطلاعاتی از او دریافت نشده است. امروزه مردم در سراسر جهان با ایده‌های رهبر آپو آشنا می‌شوند و پیرامون ایده‌های او گرد هم می‌آیند. ما از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل مسئله کورد» که در ۱۰ اکتبر توسط دوستان خلق کورد آغاز شد و روز به روز در حال رشد است و در سراسر جهان گسترش می‌یابد استقبال می‌کنیم. در همین راستا تجمع بزرگی در شهر کلن آلمان با شرکت ده‌ها هزار نفر برگزار شد. از اینجا از CPT، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و سایر نهادهای مجاز درخواست می‌کنیم. آنها باید هرچه سریعتر برای پایان دادن به انزوای رهبر ما گام بردارند.»