در کلن،‌ کپنهاگ و گاولیه ۴ آوریل جشن گرفته شد

زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر کلن آلمان، شهر کپنهاگ دانمارک و در شهر گاولیه سوئد جشن گرفته شد.

کنش ۴ آوریل

روز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در آلمان،‌ دانمارک و سوئد جشن گرفته شد.

کلن

در شهر کلن آلمان،‌ مجلس زنان ویان در کلن به مناسبت زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دو جشن جداگانه برگزار کرد.

در کنش اول زنانی که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کردند به شورای اروپا نامه‌ای و برای جزیره امرالی کارت پستال فرستادند. در ساعات پس از آن نیز زادروز رهبر خلق کورد با مشارکت کودکان گرامی داشته شد.

در مراسم جشن، ریاست مشترک سابق ک‌ج‌دک-اروپا، فاتوش گوکسونگور سخنرانی کرد. گوکسونگور چنین گفت‌‌:‌‌‌‌ ‌«۴ آوریل نه تنها روز میلاد رهبر آپو است،‌ درعین حال روز رستاخیز کوردهاست. این روز را رهبر آپو و کوردستان تبریک می‌گوییم.»

کپنهاگ

کوردستانیان ساکن پایتخت دانمارک کپنهاگ گردهم آمدند و زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تبریک گفتند. این مراسم جشن با پیشاهنگی زنان و جوانان برگزار شد.

به مناسبت این روز جشن، رقابت‌های فرهنگی با موضوعات تاریخی، جغرافیایی و فرهنگ کوردستا انجام شدند.

سپس جوانان بروی صحنه رفتند و آوازهایی که برای رهبرخلق کورد آماده کرده بودند را خواندند.

گاولیه

در شهر گاولیه سوئد نیز روز ۴آوریل جشن گرفته شد. در چارچوب این مراسم جشن در ابتدا مجلس خلق در گاولیه‌بورگ با افطار از حاضرین پذیرایی کرد‌‌‌‌؛ پس از افطار مراسم جشن زادروز برگزار شد.

در مراسم جشن به عنوان مجلس از مدیران و نماینده پارلمان، جمال روژهلات سخنرانی کرد،‌ روژهلات بیان داشت‌‌‌‌‌‌‌: ‌«در جهان زادروز هیچ رهبری به مانند زادروز رهبر آپو از طرف خلق‌ها به مثابه میلاد خود پذیرفته نشده است. بدلیل اینکه هیچ خلقی به اندازه  خلق کورد با رهبر خود از نو زاده نشده است. زادروز رهبر آپو اول از همه بر ما مبارک باشد.»

سخنرانی به دفعات با سردادن شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«زنده‌باد رهبر آپو» قطع شد،‌ کودکان در اطراف میزی که برای جشن گرفتن زادروز رهبر آپو آماده شده بود جمع شدند و با یکدیگر کیک خوردند.

این مراسم جشن با آوازخوانی و انجام رقص و پایکوبی پایان یافت.