تصویر

در کنش ژنو،‌ نهادهای بین‌المللی فراخوانده شدند

کوردستانیان ۴۲ ماه است که هر هفته در مقابل اداره سازمان ملل متحد در ژنو، آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را مطالبه می‌کنند، سی‌پی‌تی، سازمان ‌ملل متحد و شورای اروپا فراخوانده شدند که علیه نظام تحمیل انزوا به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

تحصن ژنو

کنشی که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از روز ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ در مقابل ساختمان اداره سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس آغاز شده بود،‌ ادامه دارد. در چارچوب کمپین ‌«زمان،‌ زمان آزادی است» هر چهارشنبه در میدان ناسیون که اداره سازمان ملل متحد در آن واقع شده است، کنش تحصن انجام می‌شود.

کنش این هفته با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان و سخنرانی رمضان قزلکورت از کمیته کنش آغاز شد.

رمضان قزلکورت توجه‌ها را به وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان سطح امنیتی شدید امرالی تحت شرایط دشوار تحمیل انزوای قرار دارد معطوف داشت و چنین گفت‌: ‌«ما کوردستانیان ساکن ژنو، کنش تحصن با مطالبه آزادی رهبر آپو را بیش از ۴۱ ماه است که ادامه می‌دهیم، نهادهای بین‌المللی را فرا می‌خوانیم. انزوایی که در امرالی علیه رهبر آپو تحمیل شده و تعمق می‌یابد، بیش از ۴۰ ماه است که ادامه دارد. نها‌دها بین‌المللی به وظایف و مسئولیت‌های خود در رابطه با رهبری ما که بیش از ۴۰ ماه است با خانواده و وکلای خود ملاقات کند، عمل نمی‌کنند و تنها سکوت می‌کنند. نها‌دهای بین‌المللی به ویژه کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی)، سازمان ملل متحد و شورای اروپا مسئولند که علیه نظام تحمیل انزوا و شکنجه که علیه حقوق بشر می‌باشد، به ایستند.‌»

عضو کمیته این کنش، مضان قزلکورت بیان کرد که آنان به مثابه خلق کورد تا زمانیکه انزوای تحمیلی به پایان برسد و رهبر خلق کورد آزاد شود، در عرصه‌ها حضور داشته باشند.

سپس متن بیانیه مطبوعاتی قرائت شد. این کنش در ساعت ۱۷‌:۰۰ با سردادن شعار به پایان رسید.