در لفکوشا زادروز رهبر خلق کورد جشن ‌گرفته شد

زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در قبرس با اشتیاقی فراوان جشن گرفته شد.

جشن ۴ آوریل

خلق کورد و دوستان آنان در پایتخت قبرس شهر لفکوشا گردهم آمده و زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را جشن گرفتند. در این جشن پیام ‌«‌زمان آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان فرا رسیده‌‌‌‌‌‌‌» داد شد. 

بجز کوردها نمایندگان بسیاری از احزاب سیاسی، نمایندگان پارلمان، کنشگران و سازمان‌های جوانان و آنارشیست در این کنش شرکت کردند.

‌«رستاخیز یک خلق جشن گرفته می‌شود»

سیاست‌مدار کورد، لزگین صباحت چنین گفت‌: ‌«ما امروز زادروز یک انسان معمولی را جشن نمی‌گیریم. امروز هرکسی در این میدان شاهد شادمانی و هیجان رستاخیز و میلاد یک خلق خواهد بود.»

روزنامه‌نگار آلکوس میهالیدیس نیز بیان داشت‌: ‌«ما برای آزادی جسمانی عبدالله اوجالان در اینجا جمع شده‌ایم. بدلیل اینکه عبدالله اوجالان قدرتمندترین نیرویی است که مسئله کورد را به رهیافت می‌رساند،‌ همچنین بزرگترین و موثرترین دلیلی است که خاورمیانه را یکبار دیگر به قیام و تحرک وامی‌دارد.» 

نارضایتی برعلیه ممنوعیت پ‌ک‌ک

از اعضای حزب آک‌ی‌ل قبرس و نماینده پارلمان گیورگس کوکوماس،‌ برعلیه ممنوعیت پ‌ک‌ک نارضایتی خود را اعلام داشت و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌ ‌«‌ناتو، اتحادیه اروپا و برخی اعضای آن، پ‌ک‌ک را به مثابه یک سازمان تروریستی عنوان می‌کنند. این موضع آنان برعلیه جنبش کورد به ترکیه شجاعت می‌بخشد،‌ ‌«کار او» را آسان کرده و ‌«مشروع می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌». فشار و سرکوبی که برعلیه کوردها اعمال می‌شود، نشانگر دورویی کشورهای غربی برعلیه جنبش کوردها است. این دورویی کشورهای غربی در زمان جنگ برعلیه داعش،‌ کوردها را قهرمان عنوان کردند،‌ اما زمانی که کوردها برای آزادی و شرافت خود برعلیه دولت ترکیه می‌جنگند به آنان ‌‌‌‌‌«تروریست» می‌گویند.»

از ریاست کل حزب سبز، کسکان گورگه پردیکیس نیز گفت‌: ‌«لازم است هرچه زودتر عبدالله اوجالان آزاد شود.»

وکیل و سیاستمدار، کنان آیاز که با درخواست آلمان از قبرس به آلمان تحویل داده شد، به سیاست‌های جرم انگاری برعلیه سیاستمداران کورد اعتراض کرد.

در این میادین بی‌وقفه شعارهای ‌‌‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» و ‌«زنده‌باد مقاومت شهر وان»‌ سرداده ‌شده و رقص و پایکوبی انجام شد.