در نوروز فرانسه به آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کوردستان تاکید شد

کمیته‌ی اجرایی پ‌ک‌ک طی پیامی برای نوروز فرانسه گفت: «اساسا ۵۲مین نوروز، نوروز آزادی رهبری است. از تمامی کسانی که آتش آزادی را در دل دارند می‌خواهیم علیه ضحاک‌های امروزه به کاوه‌ی معاصر تبدیل شوند.»

هزاران نفر از کوردستانی‌ها و دوستانشان با وجود بارش باران جمع شدند و نوروز «آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان» را در پاریس پایتخت فرانسه جشن گرفتند.

پس از ادای احترام به شهدا و پخش سرود ای رقیب، خانواده‌ی شهدا آتش نوروز امسال را برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان روشن کردند.

خانه آکدوغان ریاست مشترک شورای دمکراتیک کورد در فرانسه (ج‌د‌ک-ف) نوروز را تبریک گفت و یاد شهدا را گرامی داشت و اعلام نمود تا تضمین آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و جایگاه و موقعیت مشخصی برای کوردستان به مبارزه ادامه می‌دهند، شاهین پولات دیگر ریاست مشترک (ج‌د‌ک-ف) اعلام کرد که سال ۲۰۲۴ به سال آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کوردستان تبدیل خواهد شد.

سپس پیام کمیته‌ی اجرایی حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) قرائت شد، در پیام تاکید شده است که نوروز ۲۰۲۴ برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد از اهمیتی زیادی برخوردار است و در ادامه گفته شده است: «امیدوار هستیم همگان در این نوروز کارزار آزادی را گسترش دهند. از تمامی کسانی که آتش آزادی را در دل دارند می‌خواهیم علیه ضحاک‌های امروزه به کاوه‌ی معاصر تبدیل شوند.»

پ‌ک‌ک: ۵۲مین نوروز، نوروز رهبری است

در پیام کمیته‌ی اجرایی پ‌ک‌ک خاطر نشان شده است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به نوروز معنایی واقعی بخشید و آن را به این سطح رساند، در ادامه گفته شده است: «وی در نوروز ۱۹۷۳ مبنای سازمانی پ‌ک‌ک‌‌‌ را بنیان نهاد و مبارزات نوینی را آغاز نمود. هر روز در راستای خط‌مشی قهرمانی مبارزات آزادی‌بخش را توسعه داد و هر روز را به روزهای نوروز تبدیل کرد. ۵۱ سال است قهرمانانه به مبارزه می‌پردازد، حزب نوروز، گریلای نوروز و خلق نوروز را ایجاد کرد. با پیشگامی زنان و جوانان، خلق کورد را به نوروز و حقیقت یک خلق تغیر داد که هرگز از بین نمیر‌ود و شکست نمی‌خورد را به عرصه‌ی ظهور رساند. بنابراین این نوروز ، ۵۲مین نوروز به نوروز حقیقی رهبری تبدیل خواهد شد. برای کارزار جهانی آزادی که هدف آن آزادی جسمانی رهبر آپو است، محکم‌ترین و قوی‌ترین بستر را فراهم خواهیم کرد. همان‌طور که خوب می‌دانیم، نیروی اساسی که نوروز را به امروز رسانده است، شهدای قهرمان ما هستند. کاروان آزادی که با کاوه‌ی معاصر یعنی مظلوم دوغان آغاز شد، با شهادت ده‌ها گریلای قهرمان ادامه یافته است؛ با زکیه، رهشان، روناهی و بریوان‌ها به راهپیمایی حقیقی و‌ واقعی پیروزی تبدیل شد. شهدای قهرمان نوروز را به حقیقت آزادی و پیروزی تغییر دادند. آن‌هایی که به واقعی‌ترین شکل در راهپیمایی آزادی نوروزی رهبر آپو شرکت کردند و بزرگ‌ترین قدرت را به آن بخشیدند، شهدای قهرمان ما بودند. نوروز سال ۲۰۲۴ نیز بر همین اساس جشن گرفته می‌شود و در خط‌مشی رهبری و شهدا راه را برای آگاهی و دانشی قوی باز می‌کند.

«آتش نوروز امسال در آسمان می‌درخشید»

آن‌هایی که این نوروز را به حقیقی‌ترین شکل با رهبر آپو زندگی می‌کنند، نیروهای گریلای قهرمان ما هستند. مقاومت تاریخی امرالی و مقاومت گریلاهای قهرمان با پیشگامی زاپ، باهم در هم آمیخته می‌شوند و به خلق ما و تمامی بشریت مژده‌ی آزادی می‌دهند. گریلاهای آزادیبخش کوردستان از طریق عملیات‌های انقلابی که مرکز آن‌ها زاپ است، ضربات مهلکی را به گله‌ی فاشیست-نسل‌کش حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)-حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) وارد کردند و تا کنون نیز ضربات مهلک دیگری را بر پیکر آن وارد می‌کنند. با تاکتیک خلاقانه و عملکرد تکنولوژی، سرزمین کوردستان را به گورستانی برای نیروهای اشغال‌گر و نسل‌کش تبدیل می‌کنند. نه تنها زیرزمین و روی زمین، بلکه آسمان را نیز برای دشمن به دوزخ تبدیل کرده‌اند. با ضربه‌ی مهلک فناورانه‌ای که بر فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ وارد کرده‌اند، آتش نوروز امسال را در آسمان‌ها روشن کردند.»

«باید نوروز آزادی بی‌وقفه و به طور مستمر ادامه یابد»

در ادامه‌ی پیام کمیته‌ی اجرایی حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) ذکر شده است: «جوانان و تمامی خلق‌های زحمتکش دارای حقیقت رهبری، از طریق پیشگامی حزب و گریلا به آگاهی عمیقی برسند و به قویا خود را سازماندهی نمایند و مبارزه برای آزادی را بی‌وقفه و به طور مستمر ادامه دهند.»

سپس به نمایندگی از جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌‌ژ‌ک-ا‌) بیانیه‌ای قرائت شد و در آن گفته شده است: «همان‌گونه که کاوه به نماد مقاومت تبدیل شد و ضحاک‌های ستمگر را از بین برد، امروزه رهبر آپو نیز ‌پرده‌ی مرگ را از روی خلق کورد برداشته و به نماد احیا و رستاخیز خلق کورد تبدیل شد. فکر و اندیشه‌ی وی در زندگی ما جای گرفت و مبارزه‌ی پر معنایی به ما ارائه کرد. قول می‌دهیم تا آزادی رهبرمان و تضمین جایگاه و موقعیتی مشخص برای کوردستان به مبارزه ادامه دهیم. به همین مناسبت نوروز را به خلق خود تبریک می‌گوییم، می‌گوییم که نوروز به معنای آزادی است، آزادی رهبر خلق‌ها، آزادی ماست.»

عبدالله دمیرباش سیاستمدار کورد به انتخابات شهرداری‌ها توجه کرد و گفت: «فقط انتخاب شهرداری‌ها نیست، بلکه همزمان انتخاب آزادی رهبر عبدالله اوجالان و کوردهاست.»

سپس مراسم با انجام برنامه‌های هنری ادامه یافت.