در رم و بولونیا و پارما نوروز جشن گرفته شد

در رم و بولونیا و پارما نوروز جشن گرفته شد، در مراسم‌ها، خواستار آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

رم

در رم پایتخت ایتالیا در انجمن آرارات مراسم جشن نوروز با شور و اشتیاق برگزار شد. رئیس شهرداری و انجمن و اتحادیه و وکلا و دانشجویان و جنبش زنان شرکت داشتند.

روح اتحاد و حمایت در این مراسم مشهود بود، جیوانی روسو اسپنا سخنگوی کمیته‌ی آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به انزوای ۲۵ ساله‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد و روند ورود رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به رم را تشریح کرد.

اسپنا با بیان این‌که این وضعیت غیرقابل قبول است و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید هر چه سریعتر آزاد شود.

بیش از هزار ایتالیایی در این جشن شرکت داشتند و این مراسم با برنامه‌های هنری به پایان رسید.

بولونیا

در شهرهای بولونیا و پارمای ایتالیا با شرکت صدها کوردستانی و ایتالیایی جشن نوروز برگزار شد.

یاد شهید آوستا خابور‌ (زلوخ حمو) که در مقاومت عفرین در سال ۲۰۱۸ در برابر اشغال‌گری فاشیست ترکیه عملیات فداکارانه انجام داد، در بولونیا گرامی داشته شد. پس از انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، نشستی در رابطه با مبارزات زنان روژآوا برگزار شد.

این مراسم با آواز هنرمندان ادامه یافت و پلاکارد علیه فاشیسم دولت ترکیه نصب شد، همه جا با پرچم‌های حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و یکان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) مزیین شد، شعار «زنده باد نوروز» و «آزادی برای عبدالله اوجالان و روژآوا» سرداده شد.

پارما

پنج‌شنبه ۲۱ مارس در پارما با شرکت ۲۳ سازمان و حزب و اتحادیه و نهاد راهپیمایی با مشعل انجام شد.

در راهپیمایی شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان» و «صلح برای کوردستان» و «زنده باد نوروز» و «زنده باد کوردستان» و «زنده باد روژآوا» سرداده شد. پس از راهپیمایی برنامه‌های فرهنگی انجام شد و آتش نوروز برافروخته شد.

پس از سخنرانی‌ها آواز فولکلور اجرا شد و مراسم تا پاسی از شب ادامه یافت و با شعار «زنده باد رهبر آپو» به پایان رسید.