تصویر

در شهر بُن آلمان یاد خواهر و برادری که شهید شده بودند گرامی داشته شد

یاد عضو فرماندهی ایالت گابار، بریتان نورحق چیا و برادر او، نورحق چیا که در تاریخ‌‌های جداگانه شهید شده‌اند از سوی کوردستانیان در شهر بُن آلمان گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت شهدا

یاد عضو فرماندهی ایالیت گابار، بریتان نورحق چیا ‌(سلطان داغ) که مورخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴ در منطقه ماوا گابار به شهید رسیده بود و برادر او، نورحق چیا ‌(خالد داغ) که مورخ ۱۴ مارس ۲۰۱۱ در شرناخ شهید شده بودند، در شهر بن آلمان گرامی داشته شد.

کوردستانیان بسیاری به همراه دوستانشان در مراسمی که از سوی نهاد خانواده‌های شهدا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌(KOMAW) در مرکز جامعه دمکراتیک کورد ‌(DTKM) در بن آلمان برگزار شده بود، شرکت کردند.

پس از انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان، به عنوان خانواده شهدا، دایه روژین سخنرانی کرد و به مهمانان درود فرستاد. دایه روژین اعلام کرد که هر دو خواهر و برادر در میان صفوف گریلا رشد کرده و بزرگ شدند و گفت‌:‌‌ ‌«من به رهبر آپو و رفقای و خلق کوردستان تسلیت می‌گویم.‌»

سپس سیاستمدار، نورسل آیدوغان. مادر صلح، آسیا رشید و هنرمند خلیل خمگین که در این مراسم شرکت کرده بودند، سخنرانی کردند.

مستندی درباره زندگانی و مبارزه شهید بریتان نورحق چیا و برادر وی، نورحق چیا به نمایش گذاشته شد. این مراسم گرامیداشت با سردادن شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند»، ‌«زنده‌باد مقاومت گریلا» و ‌«ژن ژيان آزادی» به پایان رسید.