در شهر بولونیا به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، استقبال و علاقه‌ بسیاری نشان داده شد

سلسه کنسرت‌های ‌زمان امید ‌(Tempo de Sperenza) که سال گذشته در ایتالیا آغاز شده بود، روز سه شنبه در شهر بولونیا با مشارکت افراد بسیاری ادامه ادامه پیدا کرد.

در شهرهای برشا، میلان، آلساندریا و رم کنسرت‌هایی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد. به مثابه ادامه این سلسله کنسرت ها در شهر بولونیا نیز یک کنسرت برگزار شد.

میدان برگزاری این کنسرت که با سازماندهی RETE Kurdistan، دفتر اطلاعات کوردستان در ایتالیا و هنرمندان ایتالیایی برگزار شد، با پرچم‌های حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک)، یگان‌های مدافع خلق ‌‌(ی‌پ‌گ)، ‌یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ) و پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان آراسته شده بود.

کنسرتی که با مشارکت هنرمندان شناخته شده ایتالیایی انجام شد، با استقبال بسیاری روبر شد، بخش‌هایی از مانیفست رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قرائت شد.

یکی از سازماندهان این کنسرت، دومنیکو موکایگانت اعلام کرد که او تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را اولین بار در سال ۱۹۹۸ زمانیکه رهبر خلق کورد به ایتالیا رفته بود شناخته و گفت‌:‌‌ ‌«از آن روز به بعد برای اینکه هرچه زودتر آزادی جسمانی عبدالله اوجالان عملی شود و افکار او در جهان اشاعه یابد، هرچه از دست من برآید انجام می‌دهم. عبدالله اوجالان برای تمامی ما یک رهبر فلسفی و سیاسی می‌باشد.‌»

موکایگانت پارادایم کنفدرالیسم دمکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به مثابه امری فوق‌العاده ارزیابی کرد و گفت‌‌: ‌«راه حیات صلح آمیز جوامع، کنفدرالیسم دمکراتیک است. ما برای آزادی اوجالان به مبارزه ادامه خواهیم داد.‌»

هنرمند و نویسنده، پییرپولا کوپیلا گفت‌: ‌«اوجان یک آموزگار است. اوجالان تنها یک سیاستمدار نیست، در عین حال به مثابه آنتونیو گرامشی، یک اندیشمند بزرگ است. تفکرات اوجالان فوق‌العاده است. کنفدرالیسم، مدل جدید سوسیالیسم است، سوسیالیسم عصر ما کنفدرالیسم دمکراتیک است.‌»

کوپیلا مشخص کرد که تفکرات عبدالله اوجالان در سطحی پیشرفته‌ای هستند و گفت‌:‌ ‌«امیدوارم اوجالان هرچه زودتر آزاد شود. ما عبدالله اوجالان را در کنار خود می‌بینیم، زیرا او شخصی درستکار است.‌‌»