در شهر درسدن یاد سه تن از گریلاهای شهید گرامی داشته شد

یاد گریلاهای آزادی بخش کوردستان بوتان کیچی‌ و آگر آدار‌ و آگر پیزوت که در تاریخ‌های مختلف به شهادت رسیده بودند، در شهر درسدن گرامی داشته شدند.

 یاد گریلاهای آزادی بخش کوردستان بوتان کیچی‌ (حسن شاکار) و آگر آدار‌ (دلیل دوگان آکیوز) و آگر پیزوت (محمد آرسلان) که در تاریخ‌های مختلف به شهادت رسیده بودند، در شهر درسدن آلمان گرامی داشته شدند. این یادبود در مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کورد (دَکتَم) برگزار شد.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، دلبر باتمان به نمایندگی از کمیسیون خانواده‌ی شهدا به خلق کورد تسلیت گفت و اعلام نمود که سخت است بتوانیم در مورد فداکاری شهدا که جان خود را فدای آزادی کوردستان کردند، سخن بگوییم.

عگید توی به نمایندگی از انجمن خانواده‌ی شهدا (کوماو) اعلام کرد این رفقا برای دست‌یابی به کوردستانی آزاد به شهادت رسیدند و در ادامه گفت: «ما با چنین واقعیتی از دشمن روبرو هستیم که سیاست انکار و نسل‌کشی و آسمیلاسیون را دنبال می‌کند. نام روستاها و اسامی ما را ممنوع می‌کند. مبارزان آزادی در مقابل این سیاست‌های نسل‌کشی به مقاومت می‌پردازند.»

علی آکیوز پدر شهید آگر آدار‌ گفت: «هزینه‌ی مبارزه با نژادپرستی و سیاست نسل‌کشی در کوردستان سنگین است.»

سیاستمدار محرم آرال اعلام کرد، رفقای ما قهرمانانه مبارزه کرده‌اند در ادامه گفت: «برای درک شهدا باید به حقیقت خلق پی برد. زمانی پی به حقیقت رهبری خواهیم برد که به حقیقت شهادت پی ببریم.»

پس از نمایش ویدئویی، با شعار «شهدا نمی‌میرند» این مراسم یادبود به اتمام رسید.