در شهرداری مونیخ مراسم نوروز برگزار شد

در شهرداری مونیخ آلمان، ی‌ژ‌ک و دای لینک مراسم استقبال از نوروز را برگزار کردند، این اولین بار است که نوروز در شهر مونیخ جشن گرفته می‌شود، در این مراسم تاکید شد که آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیش‌نیاز راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد است.

با پیشگامی اتحادیه‌ی زنان کوردستان در آلمان (ی‌ژ‌ک-ا) و حزب چپ آلمان (دای لینک) و با شرکت سازمان‌های مختلف زنان و شخصیت‌ها و نمایندگان احزاب در شهرداری مونیخ مراسم استقبال از نوروز برگزار شد، در سخنرانی‌ها به معنا و اهمیت نوروز و فرهنگ مقاومت نوروز اشاره شد و پیام‌های سیاسی صادر شدند.

در این مراسم لیلا ایمرت به نمایندگی از حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به افزایش نژادپرستی در خیابان‌های آلمان اعتراض کرده و اعلام نمود ما کوردها با نژادپرستی و فاشیسم به خوبی آشنا هستیم و در ادامه گفت: «بنابراین لازم است از طریق اتحاد زنان و جوانان و خلق‌ها مبارزه علیه فاشیسم گسترش یابد. ترکیه به استقبال انتخابات محلی می‌رود، آن‌چه تغییر و خدمت و دمکراتیزه کردن ترکیه را به ارمغان خواهد آورد، دَم پارتی است. آقای عبدالله اوجالان برای راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد از نقش مهمی برخوردار است.»

سپس نیکول گولکه‌ نماینده‌ی پارلمانی حزب چپ آلمان به مقاومت خلق کورد درود فرستاد و نوروز را تبریک گفت و در ادامه اعلام نمود: «به عنوان حزب چپ به اقدامات و فعالیت‌ها برای رفع ممنوعیت حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) و کارزار ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ درود می‌فرستیم. برای حل مسئله‌ی کورد، لازم است عبدالله اوجالان آزاد گردد، رابطه‌ی تاریخی آلمان و ترکیه به حل مسئله‌ی کورد کمکی نمی‌کند، بلکه از طریق سیاست خود موانع را عمیق‌تر می‌کند.»

روکن آکجا ریاست مشترک کُن-مَد به حضار نوروز را تبریک گفت و یاد شهدای نوروز را گرامی داشت و گفت: «در چارچوب کارزار آزادی برای رهبر آپو و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد، نوروز امسال را به ۳۰مین سالگرد شهادت رفیق روناهی و بریوان تقدیم میکنیم. از این طریق از همگان می‌خواهیم، در مراسم جشن نوروز فرانکفورت در ۲۳ مارس حضوری قوی داشته باشند.»

این مراسم با شعار «ژن، ژیان، آزادی» و اجرای موسیقی و پایکوبی به پایان رسید.