در ژنو یاد بشنگ بروسک و سارا هوگر گرامی داشته شد

خلق در ژنو یاد گریلاهای ه‌پ‌گ بشنگ بروسک و سارا هوگر که در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیدند را گرامی داشتند.

خلق یاد گریلاهای ه‌پ‌گ بشنگ بروسک (روژدا بیلن) و سارا هوگر (گولسون سیلگر) که در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیدند را در شهر ژنو سوئیس گرامی داشتند. این بزرگداشت توسط سازمان خانواده‌های شهدا در مرکز جامعه دموکراتیک کورد در ژنو (CDK-Ge) برگزار شد. بستگان گریلا بشنگ بروسک و ده‌ها کوردستانی در این مراسم بزرگداشت شرکت کردند.

در نمود شهید بشنگ بروسک و سارا هوگر یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به همه شهدای آزادی کوردستان انجام شد. بعد از آن درباره مبارزات شهدا صحبت کردند.

در این مراسم، رضا چتنیا به نمایندگی از سازمان خانواده شهدا سخنرانی کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌ها، گفت: «ما در هر زمان از حرکت خود شاهد بوده‌ایم که پس از هر شهادت مرحله جدیدی پدید می‌آید. امروز بار دیگر به یاد شهدایمان وفاداری می‌کنیم. با حفظ یاد و خاطره آنها از دشمن انتقام خواهیم گرفت.»

برادر بشنگ بروسک، هاتیپ بیلن نیز سخنرانی کرد و گفت: «شهید ما شهید تمام کوردستان است. اول از همه، رهبر آپو و همه مردم ما سلامت باشند.»

وژین دیلار همچنین به نمایندگی از زنان جوان مبارز (تکوژن) صحبت کرد و گفت: «به عنوان رفقای شهدا مهمترین وظیفه ما این است که در راه حقیقتی که آنها رفتند قدم برداریم و مبارزات خود را به مردم خود بازگو کنیم. ۵۰ سال است که خلق کورد به حقیقت شهدا باور داشته و به آن وفادار هستند. قول می‌دهیم در خط مشی حقیقت که شهدای ما پیمودند، مبارزه آنها را از همان جایی که پایان دادند ادامه دهیم.»

پس از سخنانی پیرامون مبارزات شهدا، مستندی به نمایش درآمد.

در این بزرگداشت فراخوان شرکت در مراسم بزرگداشت بشنگ بروسک و سارا هوگر که روز شنبه ۱۰ مارس ساعت ۱۲:۰۰ در سالن مراسمات اسکار در گرلافینگن برگزار می شود، داده شد.

این مراسم با شعار «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.