در ژنو یاد شهدای نوروز گرامی داشته شد

در ژنو یاد شهدای نوروز گرامی داشته شد و به گریلاهای آزادی کوردستان که به خلق مژدگانی داده بودن، درود فرستاده شد.

کنش تحصن که در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد که در شهر ژنو کشور سوئیس قرار دارد، برای از میان برداشتن انزوای مطلق که بر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان انجام می‌شود، ادامه دارد. در کنش تحصن این هفته که در چارچوب کارزار «زمان زمان آزادی است» هر روز چهارشنبه تداوم می‌یابد، یاد قهرمانان جاودانه نوروز گرامی داشته شد همچنین متحصنین به مژدگانی که در ساعات صبح امروز پ‌ک‌ک به خلق کورد و دوستان آن‌ها داد، درود فرستادند.

مصطفی آلتونباش با عنوان کمیته این کنش، یاد شهدای ماه مارس مبارزه آزادی کوردستان را گرامی داشت و خاطر نشان ساخت که خلق کورد در هر ۴ بخش کوردستان و اروپا در هر عرصه‌ای مقاومتی عظیم را نشان خواهد داد.

بعد از آلتونباش، ریاست مشترک مرکز جامعه دمکراتیک کورد دمکراتیک در ژنو (CDK-Ge) ابرهیم یوکسل برای سخنرانی اجازه گرفت. یوکسل یاد قهرمانانی مانند مظلوم دوغان، سما یوجه، نیلگون یلدریم، زکیه آلکان و رهشان دمیرل که آتش نوروز را با بدن خود شعله‌ور ساختند را گرامی داشت و به نوروز خلق درود فرستاد.

یوکسل مشخص کرد که پیشرفت‌ها و پیروزی‌های اخیر در مناطق خود دفاعی مدیا از طرف خلق کورد و دوستان آنها با اشتیاقی وافر استقبال می‌شود و گفت: «کارزار«آزادی برای عبدالله اوجالان،‌ راه‌حلی سیاسی برای مسئله کورد» که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده بود و از هر سوی جهان از آن صیانت به عمل آمد مصصمانه ادامه دارد. ما اعتصاب غذای زندانیان در زندانیان ترکیه را درود می‌فرستیم. امروز هم با تداوم مقاومت، این کارزار به سطحی نیرومندتر رسیده است. ما مبارزه را در هر عرصه‌ای که قرار داریم را گسترش بخشیده و پیروز خواهیم شد.»

در این کنش برای مشارکت در مراسم جشن نوروز که در ساعات ۱۸:۰۰ برگزار خواهد شد فراخوان داده شد.