تصویر

دعوت به اتحاد زیر چتر کنفدرالیسم دموکراتیک در کنسرت پاریس

کنسرتی با شعار «مبارزه بین‌المللی علیه توطئه بین‌المللی» در پاریس برگزار شد. در این کنسرت، به همه کسانی که توسط مدرنیته سرمایه‌داری به حاشیه رانده شده‌اند، فراخوان داده شد تا زیر چتر کنفدرالیسم دموکراتیک متحد شوند.

مردم کورد و دوستانشان که در اروپا زندگی می‌کنند، با رویدادهای فرهنگی و هنری مختلف، کنش‌ها و راهپیمایی‌های مختلف وارد دومین سال کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» شدند. به عنوان بخشی از این کنش‌ها، امروز «کنسرت همبستگی با عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی کورد» در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد.

در این کنسرت که در کاخ کنگره مونتروی برگزار شد، مجلس دموکراتیک کوردها در فرانسه (ج‌د‌ک‌-فرانسه)، جنبش زنان کورد در فرانسه (ت‌ژک-فرانسه)، کمیته ژنئولوژی، انجمن فرهنگی کوردستان، اتحادیه همبستگی فرانسه-کوردستان، بنیاد دانیل میتران، جنبش علیه نژادپرستی و جنبش مردمی توسط انجمن دوستی بین مقامات (MRAP)، جنبش صلح، نژادپرستی SOS، خانه ایلام تامیل، همبستگی لاوریو، کورد اینالکو، Internationaliste، انجمن فرهنگی کارگران مهاجر ترکیه (ACTIT) و اتحادیه کمونیست‌های آزادیخواه (UCL) حضور داشتند.

این کنسرت که توسط بریوان فرات و باران کارا، روسای مشترک شورای دموکراتیک کوردها در فرانسه ارائه شد، با خواندن متنی که به طور مشترک توسط ج‌دک-فرانسه و همه نهادهای شرکت‌کننده تهیه شده بود، آغاز شد.

در بیانیه مشترکی که توسط شاهین پولات، رئیس مشترک شورای دموکراتیک کوردها در فرانسه قرائت شد، توجه به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و روند توسعه سیستم شکنجه و نسل‌کشی در امرالی مورد بحث قرار گرفت.

پولات با اشاره به اهمیت مبارزه بین‌المللی برای از بین بردن نظام انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی، تصریح کرد: «کارزاری که از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد رشد کرده و نامی برای خود دست و پا کرده است و این امر با مبارزه مشترک محقق شده است.»

پولات با تاکید بر اینکه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان وظیفه اصلی ستمدیدگان است، گفت: «آزادی او آزادی ماست.» پولات از ستمدیدگان و تمام اقشار جامعه به حاشیه رانده شده توسط مدرنیته سرمایه‌داری دعوت کرد تا زیر چتر «کنفدرالیسم دموکراتیک» متحد شوند.

عمر گونش، یکی از وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در این مراسم شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۶ سال است که در امرالی تحت انزوا بوده و نزدیک به ۴ سال است که اجازه ملاقات با خانواده و وکلای خود را نداشته است. عمر گونش با بیان اینکه «انزوا در امرالی شکنجه و جنایت علیه بشریت است» خاطرنشان کرد که نهادهای اروپایی در برابر این شکنجه سکوت کرده‌اند و دیپلماسی مردمی برای انجام وظایف خود مهم است.

پس از سخنرانی، ماوس و حکیم، رودولف برگر، صوفیانه سعیدی، مهدی حداب، مادمازل، فرمیسک، خلیل خَمگین، حکیم سفکان و هوزان جومرد روی صحنه رفتند.