فعالان تحصن آزادی: باید جوانان اروپا صدای خود را بلند کنند

گروه جدید تحصن آزادی از اتحادیه اروپا خواست تا طبق قوانین خود عمل کند و از جوانان کورد خواست تا امسال برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هر کاری که لازم است انجام دهند.

آگیت اورال که در کنش اعتصاب غذای ۱۴ فعال اجتماعی در سال ۲۰۱۸ شرکت کرده بود گفت: «همانطور که روحیه وحدت و مقاومت در وان دشمن را ناچار به عقب‌نشینی کرد، جوانان ما در اروپا نیز باید صدای خود را بلند کنند، وحدت و سازمان‌دهی خود را افزایش دهند تا بتوانند به نتیجه برسند و رهبر خود را از زندان آزاد کنند.»

تحصن آزادی که در چارچوب ابتکار «آزادی برای عبدالله اوجالان» در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ به منظور آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود، در دوازدهمین سال در استراسبورگ فرانسه ادامه دارد.

تحصنی که هر هفته توسط جمعی از کوردها در اروپا برگزار می‌شود، اکنون در هفته ۶۱۵ است.

این کنش در منطقه‌ای نزدیک به نهادهای اروپایی (شورای اروپا، پارلمان اروپا، سی‌پی‌تی و دادگاه حقوق بشر اروپا) برگزار می‌شود. فعالان هفته جدید گروهی از شهر کیل آلمان هستند. اعضای مرکز جامعه دموکراتیک کورد در کیل، آگیت اورال، مدینه اورال، عبدالله یلدیز و شیار یلماز فعالان این هفته هستند.

آگیت اورال از افراد این گروه، یکی از ۱۴ سیاستمدار، وکیل، روزنامه‌نگار و فعالی بود که در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ در استراسبورگ علیه انزوا دست به اعتصاب غذا زدند. آگیت اورال گفت «زادروز رهبر بزرگمان را به هر چهار بخش کوردستان تبریک می‌گویم» و «همچنین عید فطر را به همه جهان اسلام تبریک می‌گویم.» آگیت اورال اعتصاب غذای سال ۲۰۱۸ را یادآور شد و گفت: «نتایجی گرفتیم، اما در سطح انتظارات ما نبود. برای اینکه نتیجه بهتری کسب کنیم، سال ۲۰۲۴ بسیار مهم است. سال مقاومت است. برای اینکه بتوانیم رهبر خود را به صورت جسمانی آزاد کنیم هر کاری که لازم است باید انجام دهیم. ما از پارلمان اروپا می‌خواهیم طبق قوانین خود عمل کنید. حقوق بشری که در دستور کار قرار داده‌اید فقط روی کاغذ مانده است؛ شما آنها را در عمل اجرا نمی‌کنید. قبل از هر چیز سی‌پی‌تی باید روی این موضوع تمرکز کند. امید ما به جوانان است و از آنها می‌خواهیم که فعال باشند و صدای خود را بیش از پیش بلند کنند تا در سال ۲۰۲۴ به هدف خود برسیم. جوانان ما در اروپا نیز باید صدای خود را بلند کنند، اتحاد و سازماندهی خود را تقویت کنند تا بتوانیم نتیجه بگیریم و رهبرمان را از زندان آزاد کنیم.»

شیار یلماز نیز به منظور رفع انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تضمین آزادی جسمانی او خواست تا خلق کورد متحد شوند تا به اهداف خود برسند.