فعالیت‌های ۱۵ فوریه در وین: ما جهان را بدون رهبر آپو نمی‌پذیریم

کوردستانی‌ها و دوستانشان که در وین، پایتخت اتریش به میدان آمده بودند، در سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه پیام «جهان را بدون رهبر آپو قبول نداریم» دادند.

این راهپیمایی که توسط مرکز جامعه کوردهای دمکراتیک سازماندهی شده بود از ساعت ۱۶:۰۰ در آلبرتیناپلاتز در مرکز شهر آغاز شد. پس از یک دقیقه سکوت به احترام شهدای مبارزات آزادی کوردستان، آگری کوبانی به نمایندگی از مجلس زنان اوستا به ایراد سخنرانی پرداخت. آگری کوبانی در سخنان خود به انزوای شدید عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «رهبر آپو را آزاد خواهیم کرد و دیوارهای امرالی را ویران خواهیم نمود. ما تا زمانی که رهبر آپو آزاد نشود، آزاد نخواهیم بود.»

در سخنانی که از طرف کمونیست جهانی  و حزب مارکسیست،لنینیست، کمونیستی (MLKP) انجام شد، به مقاومت عبدالله اوجالان در امرالی و اعتصاب در زندان‌ها اشاره شد.

پس از پایان سخنرانی‌ها، جمعیت راهپیمایی کردند و بارها شعارهای «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» و «هزار درود بر امرالی» سر دادند. در این راهپیمایی تراکتهای مربوط به دستگیری عبدالله اوجالان توزیع شد.

در این مراسم که به تجمع در مقابل وسبانهوف تبدیل شد، هالیس گمگم نیز به نمایندگی از فَیکُم سخنرانی کرد. گمگم از همگان خواست که مقاومت عبدالله اوجالان را برای خود اساس قرار دهند و گفت: «مقاومت و فلسفه رهبر آپو در سراسر جهان سازماندهی شده است.»