فد-کورد: سازمان اطلاعات آلمان جاسوسی را بر کوردها تحمیل می‌کند

فد-کورد اعلام کرد، سازمان اطلاعاتی آلمان کوردها را به سلب حق اقامت تهدید می‌کند و آن‌ها را مجبور به جاسوسی می‌کند و از خلق درخواست کرد: «بدون حضور وکلایشان و بدون مطلع کردن آن‌ها هیچ گفتگو و ملاقاتی را انجام ندهند.»

فدراسیون کوردستانیان آزاد در شرق آلمان (فد-کورد) طی بیانیه‌ای اعلام کرده است: «در شرق آلمان سیاست جاسوسی کردن وارد وضعیتی کاملا پلید شده است.»

‘یکی از مقامات ترکیه به نام هاکان آکبولت جاسوسی کردن را بر کوردها تحمیل می‌کند’

در بیانیه ذکر شده است:

«افرادی از سازمان اطلاعاتی آلمان که ادعا دارند پلیس مدنی هستند، با گفتن ‘درباره‌ی‌ شما هر نوع اطلاعاتی داریم، یا برای ما کار می‌کنند و در رابطه با سازمان‌ها و موسسات کوردی به ما اطلاعات می‌دهید‌، یا این‌که ما اجازه‌ی دریافت حق اقامت و داشتن پاسپورت را به شما نمی‌دهیم’ تهدید می‌کنند. بارها برخی از زنان نزد ما می‌آیند و نگرانی خود را ابراز می‌کنند. برخی ترسیدند و از آلمان به سوی کشورهای دیگر فرار کردند. در لایپزیگ و اطراف آن، در هاله و سال و اطراف آن‌ها، در شهرهای زیادی به ویژه آن‌چه در ماگدیبورگ اتفاق می‌افتند قابل قبول نیستند. یک کارمند زن، فرد کوردی را که برای تمدید کارت شناسایی و مدارک به اداره‌ی اتباع خارجی رفته بود، وی را به طبقه‌ی بالا برده بود و تحویل یک جوان از مقامات ترکیه به نام هاکان آکبولت داده بود. آکبولت گفته بود ‘تو را می‌شناسیم، برای ما کار کن، کوردها را برای ما شناسایی کن و درباره‌ی‌ آن‌ها به ما اطلاعات بده و ما نیز کاری می‌کنیم که به راحتی حق شهروندی دریافت نمایی.’ هاکان آکبولت سه روز پیش نیز در ماگدیبورگ به منزل یک خانواده‌ی کورد رفته بود و پیشنهاد جاسوسی به آن‌ها داده بود.

آن‌چه که ما می‌دانیم این است که یک وضعیت غیر عادی است و مقامات آلمانی نیز از آن مطلع هستند. جنگ ویژه و روانی که علیه کوردها در ترکیه صورت می‌گیرد، در آلمان نیز ادامه دارد. ما از مقامات آلمان می‌خواهیم؛ هر چه سریع‌تر این وضعیت را روشن کنند، این عمل نه قانونی است و همچنین غیر انسانی نیز نیست که انسان‌هایی که به سبب ستم دولت ترکیه فرار کرده‌اند و به کشور شما آمده‌اند را تحویل راه‌کارهای فشار و سرکوب دهید.

از خلق خود می‌خواهیم؛ اگر چنین ملاقاتی با شما صورت گرفته باشد، به نزدیکترین مؤسسه به ما اطلاع دهید و بدون حضور وکلایتان با این افراد ملاقات نکنید. ما این وضعیت را به مقامات دادگستری اطلاع خواهیم داد و تا پایان آن را از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد.»