فراخوان به کوردها و دوستانشان در اسکاندیناوی برای شرکت در کنش‌های ۲ نوامبر

ن‌ج‌دک از کوردهای ساکن در اسکاندیناوی و دوستانشان خواست تا در ۲ نوامبر برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان «زندگی را متوقف کنند.»

مرکز جامعه دموکراتیک کورد (ن‌ج‌دک) در اسکاندیناوی، در بیانیه کتبی خود از کوردها و دوستانشان دعوت کرد تا در کنش‌هایی که در تاریخ ۲ نوامبر در استکهلم، مالمو و اسلو با مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

ن‌ج‌دک با فراخوان «بیایید زندگی را متوقف کنیم وبه کنش بپیوندیم» از مردم کورد و دوستان آنها در سوئد، نروژ و دانمارک خواست تا به صورت گسترده در این کنش‌ها شرکت کنند و وفاداری خود را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به قوی‌ترین شکل ممکن نشان دهند.

کنش‌های ۲ نوامبر ادامه کارزار بین‌المللی خواهد بود که سال گذشته در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» راه‌اندازی شد.

ن‌ج‌دک تاکید کرد که این کارزار هم برای مردم کورد و هم برای تمام بشریت اهمیت تاریخی دارد. در این بیانیه آمده است که این کارزار فرصت مهمی را برای پایان دادن به انزوای امرالی و تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فراهم می‌کند.

ن‌ج‌دک در اسکاندیناوی در بیانیه خود بیانیه‌های زیر را آورده است: «مردم ما که در اسکاندیناوی زندگی می‌کنند، تنها هدف ما دستیابی به این هدف بر اساس آزادی جسمانی رهبر آپو است. ما تا رسیدن به نتیجه به مبارزه خود برای نابودی نظام امرالی و حل مسئله کورد ادامه خواهیم داد. با نشان دادن قوی‌ترین حضور در راهپیمایی‌های استکهلم، مالمو و اسلو، باید در مقابل همه بی‌عدالتی‌هایی که در شخص رهبر آپو در حق مردم ما شده، بگوییم 'بس است' .»

برنامه کنش ۲ نوامبر:

«-استکهلم

ساعت: ۱۴.۰۰

مکان: نورا بانتورگت

*

- اسلو

ساعت: ۱۴.۰۰

مکان: Jerntorget (Togstationen)

*

- مالمو

ساعت: ۱۴.۰۰

مکان: Stortoget/Malmö»

 

ن‌ج‌دک در اسکاندیناوی از همه مردم کورد و دوستان آنها خواست تا با روحیه بسیج عمومی در این کنش‌ها شرکت کنند و از روند برداشتن گام به سوی آزادی جسمانی رهبری حمایت کنند. در این فراخوان که با شعار 'زنده باد رهبر آپو! ' داده شده است، تاکید شد که این کنش‌ها حاوی پیام مهمی برای پایان انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل مسئله کورد است.