فراخوان برای مبارزه متحد علیه «انزوا» در لندن

در تجمعی که در لندن با شعار «آزادی برای زندانیان بیمار، مبارزه با انزوا» برگزار شد، مقاومت در زندان‌های ترکیه و کوردستان به صدا درآمد و خواستار مبارزه متحد علیه انزوای مطلق رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شد.

در لندن با فراخوان مشترک پلتفرم صدای زندانیان (TSP)، مجلس خلق کورد و کمیته بین‌المللی همبستگی با زندانیان سیاسی (UPOTUDAK)، در همبستگی با زندانیان بیمار و علیه انزوا، تجمعی در مقابل کتابخانه وودگرین برگزار شد. در جریان این تجمع، انزوا با تصاویر و بنرهایی به زبان‌های انگلیسی و ترکی مورد اعتراض قرار گرفت و از طریق اعلامیه‌های توزیع شده، سیاست‌های کشتار و ممنوعیت در زندان‌ها افشا شد. در طول مدت تجمع شعارهایی همچون «آزادی برای زندانیان بیمار!» و «انزوا جنایت علیه بشریت است» سر داده شد.

سوسیالیست‌هایی که برای جلب توجه به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذای ۳ روزه زده بودند نیز در این تجمع شرکت کردند.

در بیانیه منتشر شده در اینجا آمده است که رژیم فاشیست و استعمارگر به پیشتازی طیب اردوغان به عنوان بخشی از طرح نابودگری که با قتل‌عام سوروچ در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵ و سپس با بمباران باشور کوردستان اجرایی شد، با انزوا و سرکوب زندانیان افزایش داد.

در این بیانیه که به ظلم و شکنجه در زندان‌ها توجه شد، آمده است: «در حالی که اعمال خشونت‌آمیز مانند تفتیش عریان، تلاش‌ها برای لینچ، اتاق‌های اسفنجی، شکنجه، آزار جنسی، تهدید و توهین در زندان‌ها و باطل کردن حکم پایان مجازات‌های زندانیان ادامه دارد، به تعویق انداختن ساعت‌های هواخوری، ممنوعیت دریافت انتشارات، جریمه‌های ارتباطی و ممنوعیت ملاقات نیز به عنوان اشکال مختلف سیستم انزوا اعمال می‌شود. سعی می‌شود خشونت جنسی علیه زنان زندانی با اعمال سلول انفرادی پنهان شود. سیاست‌های تجاوز جنسی و شکنجه و به دنبال آن قتل غریبه گَزَر توسط مقامات زندان، امروز تمامی زندانیان زن را تهدید می‌کند.»

در این بیانیه با اشاره به اینکه انزوای مطلق علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مدت سه سال بدون وقفه ادامه دارد، آمده است: «در شخص عبدالله اوجالان، انواع حقوق اجتماعی، سیاسی و قانونی زندانیان میهن‌دوست و محکومان به حبس ابد تشدید شده غصب شده‌اند. در برابر این حملات، زندانیان میهن‌دوست از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ به طور دوره‌ای در زندان‌های دولت ترکیه دست به اعتصاب غذا زده اند. خانواده‌های آنها نیز در خارج از زندان با تحصن‌های برای عدالت سطح مبارزه را ارتقا می‌دهند.»

در این تجمع که بیان شد با گسترش مبارزه، انزوا و شکنجه پایان می‌یابد، این فراخوان داده شد: «حصر فاشیستی را به میزان مبارزه متحد و مشروع واقعی و صیانت‌مداری از بیداری عزت و آزادی در زندان‌ها در خیابان‌ها می‌توان شکست داد.»

از کارگران و زحمتکشان اروپا، نیروهای ضد فاشیست، زنان و جوانان، میهن‌دوستان، سازمان‌های مهاجران، انترناسیونالیست، کمونیست، سازمان‌ها و افراد انقلابی می‌خواهیم که در برابر ظلم در زندان‌های ترکیه و باکور کوردستان، همبستگی‌شان را با زندانیان افزایش دهند و از مقاومت عزت و آزادی زندانیان در برابر انزوا و ظلم صیانت بعمل آورند.»

این تجمع با تشویق و سر دادن شعار به پایان رسید.