فراخوان فوری برعلیه نقشه‌های اشغالگرانه

«جلسه، تمام احزاب، سازمان، نهاد و مکانیزم‌های کوردستانی را فراخواند که با روح نوروز گردهم آمده، اتحاد ملی را قدرتمند ساخته و در برابر حملات اشغالگرانه یکصدا ایستادگی کنند.»

نتایج، جلسه کمیته دیپلماسی مشترک احزاب و سازمان‌های سیاسی کوردستانی و کمیته کار و کنش‌های صدمین سالیاد پیمان لوزان و شخصیت‌های مستقل کوردستانی به وسیله بیانه‌ای منتشر شد:

این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

«با مشارکت نمایندگان احزاب و سازمان‌های سیاسی کوردستانی، کمیته دیپلماسی مشترک، روز ۲۳/۲/۲۰۲۴، ۲۷مین جلسه خود را به همراه کمیته کار و کنش‌های صدمین سالیاد پیمان لوزان و برخی از شخصیت‌های مستقل کوردستانی، در مرکز کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) در بروکسل برگزار کرد. بدلیل وضعیت اظطراری در کوردستان، این جلسه به صورت مفصل برگزار شد. نتایج این جلسه بصورتی وسیع انتشار خواهد یافت. اما بدلیل تهدیدات و حملات دشمنان برعلیه کوردستان ما فراخوانی فوری را با افکار عمومی در میان می‌گذاریم.

دولت ترکیه، در باشور و روژاوای کوردستان برای حملات بزرگی در حال تدارک است. اول از همه اردوغان و مسئولان مرتبط در دولت ترکیه هر فرصتی را مغتنم می‌شمارند تا ما کوردها را تهدید کنند و آشکارا بیان می‌دارند ما برعلیه شما حملاتی بزرگ را ترتیب خواهیم داد. هدف دولت ترکیه اینست که تمام دستاوردهای کوردها را از بین ببرد. برای اینکه به این اهداف خود برسد، تمام راه و روش‌ها را بکار می‌بندد. برای اینکه همراهانی پیدا کند، یک حمله دیپلماتیک آغاز کردند. هیئت آنان گاهی در آمریکا، گاهی در اروپا، گاها در روسیه و برخی مواقع در کشورهای عربی هستند.

از طرفی دیگر از فصل پاییز بدین سو، راه عراق را به راه آبی مبدل نموده‌اند. هر ماه و یا هر چند هفته یکبار، یا با عراق و اقلیم کوردستان دیدار به عمل می‌آورند و یا هیئت‌هایی از عراق به آنکارا فرامی‌خوانند. هدف از این دیدار و ملاقات با دولت عراق و حکومت باشور اینست که آنان را نیز شریک سیاست‌های خونخوارانه و پلید خود کند. حول این محور هر نامی که بر این اعمال گذاشته شود، واقعیت اینست که دولت ترکیه برعلیه کوردها جنگ به راه انداخته است و قصد دارد حکومت عراق را نیز برعلیه کوردها به جنگیدن وادارد.

دولت ترکیه برعلیه تمام دستاوردهای کوردها و ضد دستاوردهای باشور کوردستان نیز می‌باشد. قبل از هرکس اردوغان و بسیاری از مسئولان دیگر دولت ترکیه بسیار گفته‌ و می‌گویند که «خطایی را که در شمال عراق مرتکب شدیم، در شمال و شرق سوریه دوباره نخواهیم کرد». لازم است هر کوردی معنای این گفتار را بخوبی درک کند. نتیجه‌ی سیاست‌های دولت ترکیه اینست که دستاوردهای باشور کوردستان را هم نابود سازد. باید این واقعیت از طرف تمام کوردها دیده شود و تمام کوردها با یکدیگر در برابر این نقشه‌های دولت ترکیه ایستادگی کنند. لازم است مدیریت پ‌دک در برابر این تهدیدات که هدف از آن نابودی و از میان برداشتن استاتو منطقه باشور کوردستان است هوشیار و حساس باشند.

از طرفی دیگر مسئولان دولت ترکیه، هر روز مدیریت حزب اتحادیه میهنی-ی‌ن‌ک را تهدید کرده و فشاری بسیار بر منطقه سلیمانیه روا می‌دارد. این فشار و تهدیدهای آنان به هیچ‌وجه پذیرفته نمی‌شوند و هر کورد میهن‌دوست لازم است برعلیه این فشارها و تهدیدات ایستادگی کند.

برهمین اساس:

این جلسه، توجه تمام کوردستانی‌ها و دوستان کوردها را فورا به تهدیدات، حملات، تدارکات حمله‌ی دولت ترکیه برعلیه باشور و روژاوای کوردستان معطوف‌ می‌دارد و فراخوان می‌دهد که تمام نیروهای کوردستانی و دوستان کوردها در مقابل این حملات دولت ترکیه ایستادگی کنند.

این جلسه، موضع حزب ی‌ن‌ک در مقابل درخواست‌های نامشروع دولت ترکیه به مثابه موضعی میهن‌دوستانه و ملی دیده و فشار و تهدیدات دولت ترکیه برعلیه ی‌ن‌ک را محکوم می‌نماییم.

این جلسه، تمام احزاب، نهاد و مکانیزم‌های کوردستانی را فرامی‌خواند که با روح نوروز گردهم آیند، اتحاد ملی را قدرتمند ساخته و در برابر حملات اشغالگران یکصدا ایستادگی کنند.

این جلسه، حکومت عراق را فرامی‌خواند و می‌گوید، در مقابل حملات دولت ترکیه در عراق ایستادگی و مخالفت کنند، پایگاه‌های نظامی ترکیه در خاک عراق را از میان برداشته و به اشغالگری دولت ترکیه پایان بخشند.

این جلسه، دولت ترکیه را فرامی‌خواند که دست از تهدید و حمله کردن برداشته و به مقطع دیالوگ صلح و راه‌حل برگردد.

این جلسه، نهادهای سازمان ملل، نیروهای جهانی و افکار عمومی را فرامی‌خواند که دربرابر تهدیدات و حملات دولت ترکیه برعلیه کوردستان مخالفت و ایستادگی کنند و از مبارزه و جنبش آزادی خلق کوردستان پشتیبانی به عمل آورد.»