گرامی‌داشت مبارزان سوریانی در سوئیس

یاد ۳ تن از اعضای سوتورو که در شهرک درک قامشلو در طول هفته توسط دولت اشغالگر ترکیه کشته شدند، را طی مراسمی در تورگی گرامی داشتند.

هیئت سوئیسی شورای ملی بتنحرین (موب نشست یادبودی را برای ۳ تن از نیروهای امنیتی سوریان (سوتورو) در شهر تورگی سوئیس برگزار کرد.

مراسم بزرگداشت در مرکز فرهنگی سوریان با یک دقیقه احترام آغاز شد.

در ابتدا سرودهایی به زبان سوریانی برای اعضای شهید سوتورو جمیل حنا حنا، شربل نعیم صلیبا و مظفر محمد محمد خوانده شد. سپس کشیش میکائیل عزیز برای شهدای مبارزه دعا کرد و در مورد هموطنان خود حنا، صلیبا و محمد صحبت کرد.

سپس لوکاس ساگور، رئیس امور داخلی اتحادیه سوریانیهای اروپا (ESU) پیام موب را قرائت کرد. در این پیام اعلام شده است که از سال ۲۰۱۴، دولت ترکیه با تبهکاران داعش و دیگر تبهکارانش به مردم شمال و شرق سوریه حمله می‌کند و کشتارها و تغییرات جمعیتی بسیاری را به بار آورده است.

حملات دولت ترکیه را متوقف کنید

در این پیام اعلام شد که اعضای شورای نظامی سوریان شجاعانه در منطقه جنگیدند و گفته شد: «این خط مقاومت مصمم بود تا از مردم ما در برابر حملات محافظت کند و در هر جبهه‌ای حضور دارد. از عفرین تا دیرالزور، از رقه تا درک، از سرکانی تا منبج در کنار مردم شمال و شرق سوریه با مسئولیت بزرگ برای ساختن یک نظام دموکراتیک ایستاده‌اند و امروز نیز با همین روحیه و امید از مردم ما محافظت می‌کنند. به عنوان شورای ملی بتنحرین، در وهله اول، از نیروهای آمریکا، اروپا و کل جهان، و از همه نیروها می‌خواهیم که قتل عام دولت ترکیه علیه مردم شمال و شرق سوریه را متوقف کنند. همچنین ما می‌خواهیم که اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه رسما به رسمیت شناخته شود. ما می‌خواهیم اقداماتی علیه سیاست دولت ترکیه برای تغییر جمعیتی انجام شود، این امر امنیت را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.»

در این پیام تاکید شد برای تحقق اهداف شهدای خود و برای دستیابی به حقوق فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و ملی مردم به مبارزه خود ادامه دهند.