گرامی‌داشت شهیدان بشنگ بروسک و سارا هوگر در هامبورگ

در هامبورگ یاد عضو شورای هماهنگی انجمن‌های زنان جوان بشنگ بروسک و عضو مدیریت انجمن‌های زنان جوان سارا هوگر که در حملات ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند را گرامی داشتند.

یاد عضو شورای هماهنگی انجمن‌های زنان جوان بشنگ بروسک (روژدا بیلن) و عضو مدیریت انجمن‌های زنان جوان سارا هوگر (گلسون سیگر) که در ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ در حملات دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند را در شهر هامبورگ آلمان گرامی داشتند.

این مراسم بزرگداشت در منطقه هاربرگ برگزار شد. تعداد زیادی از کوردها از برلین و هانوفر در این مراسم بزرگداشت شرکت کردند. در آغاز به احترام شهدا یک دقیقه سکوت انجام شد. سپس خوشناو عطا به نمایندگی از کوماو صحبت کرد. عطا با بیان اینکه سارا هوگر را از زمانی که در ویرانشار مشغول به کار جوانان بوده است می‌شناختم، گفت: «توصیف شهدا بسیار دشوار است. هر شهیدی یادآور وظایف و وجدان انسانی ماست. هر شهادت برای جهانی است که ما رویای آن را داریم. رفقای ما سارا و بشنگ جان خود را در این راه دادند و نام خود را در صفحات تاریخ حک کردند. هیچ کلمه‌ای برای توصیف شهدا کافی نیست. این مبارزه ۴۵ سال است که در سایه شهدا ادامه دارد. هر شهادت ما را یک قدم به آزادی نزدیکتر می‌کند. رهبری ما خود را پیرو شهدا بیان می‌کند. تا زمانی که زنده هستیم، پیرو آرمان و دنباله‌رو آنها خواهیم بود».

سپس لطیفه اونات مادر شهید دَوریم گارزان که در آواشین به شهادت رسید نیز سخنرانی کرد و گفت: «باید از شهدای خود صیانت کنیم. در حالی که ما اینجا زندگی راحتی داریم، جوانان ما در کوردستان با شرایط بسیار سختی دست و پنجه نرم می‌کنند. اول از همه، میهن‌دوستان در اروپا و سپس تمام کوردستان باید مبارزات را تقویت کنند».

پس از پایان سخنرانی‌ها، فیلم مستندی از زندگی شهید بشنگ بروسک و سارا هوگر پخش شد.

این مراسم با شعارهای «شهدا نمی‌میرند»، «زنده باد رهبر آپو» و «ژن ژیان آزادی » به پایان رسید.