گرامی‌داشت یاد شهیدان خباتکار باگوک و لقمان گُرگون در هانائو

یاد گریلای ه‌پ‌گ خباتکار باگوک و لقمان گُرگون میهن‌دوست که توسط دولت ترکیه به قتل رسیدند، در اولین سالگرد شهادتشان در هانائو گرامی داشته شد.

گرامی‌داشت یاد شهدا

گرامی‌داشت گریلای ه‌پ‌گ موسی قهرمان (خباتکار باگوک) و پدر ۸ فرزند لقمان گرگون که از سوی مقامات ترکیه به عنوان «عضو پ‌ک‌ک» اعلام شده بود و در ۸ آوریل ۲۰۲۳ در منطقه امریا مردین به قتل رسیدند،در اولین سالگرد شهادتشان در هانائو آلمان برگزار شد.

این یادبود در مرکز جامعه دمکراتیک کورد هانائو با حضور ده‌ها کوردستانی و خانواده‌های خباتکار باگوک و لقمان گُرگون برگزار شد.

پس از یک دقیقه احترام به یاد شهدای مبارزات آزادیخواهانه کوردستان، نماینده جمعیت خانواده‌های شهدا (کوماو) و روسای مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کوردستان سخنرانی کردند. سخنرانان ضمن تسلیت به خانواده شهدا، گفتند: «شهدا کرامت ما هستند.»

نماینده کوماو گفت: «شهدای آزادی کوردستان ما را به اینجا رساندند، به همین دلیل راه آنها را ادامه می‌دهیم. برای صیانت از شهدا به مبارزه آزادی میپیوندیم و این مبارزه را ادامه می‌دهیم.»

پس از نمایش یک فیلم مستند، مراسم بزرگ‌داشت با شعارهای «شهدا نمی‌میرند»، «زنده باد رهبر آپو»، «ژن، ژیان، آزادی» به پایان رسید.