حامی اسارت و انزوای رهبر ما نباشید

جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژ‌ک-ا‌) در راهپیمایی خود در استراسبورگ گفت: «انزوا علیه رهبر آپو، جنایت علیه بشریت است. رهبر برای ما خط قرمز است. لازم است سازمان‌های بین‌المللی اروپا به وظیفه‌ی خود عمل نمایند.»

فعالیت‌ها در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ برای مسئله‌ی کورد» ادامه دارد.

در شهر استراسبورگ فرانسه که پارلمان اروپا و شورای اروپا و کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) و دادگاه عالی حقوق بشر اروپا در آن واقع شده است، در پی فراخوان ت‌ژ‌ک-ا‌ راهپیمایی برگزار شد.

در این راهپیمایی بنر و پلاکارد «آزادی برای اوجالان» با زبان‌های مختلف به اهتراز در آمدند.

فعالین شعارهای «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد رهبر آپو» را سردادند. بیانیه‌ی ت‌ژ‌ک-ا‌ قرائت شد. در این بیانیه به مبارزات خلق کورد به ویژه مبارزات زنان کورد علیه تبهکاران داعش که با فداکاری‌های خود شرف بشریت را حفظ کرده و اروپا را از شر داعش نجات داد، اشاره شده است.

در بیانیه به این اشاره شده است که با وجود آن‌که می‌دانند انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جنایت علیه بشریت است، اما سازمان‌ها و نهادهای اروپا به ویژه سی‌پی‌تی این را در نظر نمی‌گیرند. همچنین به بازدید سی‌پی‌‌تی از زندان‌های ترکیه اشاره شده است که به زندان امرالی نرفته‌اند، این عمل نیز نقش اروپا را در اسیر کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را نشان می‌دهد.

هنگامی که فعالین به مقابل شورای اروپا رسیدند، فعالیت تحصن انجام دادند و اعلام کردند که زنان کورد تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه ادامه می‌دهند.

سخنگوی مشترک روابط خارجه‌ی ج‌د‌ک‌-ف و عضو ت‌ژ‌ک‌-ا سلما سورَر بە سخنرانی پرداختند. در سخنرانی‌ها به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه شد و از سازمان‌های اروپایی خواسته شد در شخصیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به حامی جنایات علیه خلق کورد نشوند. خاطرنشان شد که اراده‌ی راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد در امرالی است و بدون آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، خلق کورد آزاد نخواهد شد.

این تجمع با سردادن شعار به پایان رسید.