‌حملات علیه مطبوعات آزاد در بروکسل محکوم خواهد شد

ک‌ج‌د‌ک-اروپا ‌و ت‌ژک-اروپا‌ برضد حملات علیه تلویزیون‌های خلق کورد مورخ ۲۷ آوریل در فرانسه و بلژیک اعتراض و محکوم کردن این حملات را اعلام خواهند کرد.

اعتراضات علیه حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

کنگره جامعه دمکراتیک کورد در اروپا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ک‌ج‌د‌ک-اروپا‌) و جنبش زنان کورد در اروپا ‌‌‌(ت‌ژ‌ک-اروپا‌) برضد حملات علیه تلویزیون‌های استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV) و مدیا هابر تی‌وی ‌‌‌‌‌‌‌‌(MEDYA HABER TV) بیانیه‌ دادند و برای مشارکت در کنش‌ها فراخوان داد.

در این بیانیه گفته شده‌: ‌«سحرگاه ۲۳ آوریل، عملیاتی در بلژیک برعلیه مطبوعات کوردی و در فرانسه حمله به مرکز جامعه کورد دمکراتیک در درانسی و منازل اعضای این نهاد انجام شد. بطور کلی یک حمله سازماندهی شده برعلیه خلق کورد صورت گرفت.‌»

در این بیانیه اعلام شده، در زمانیکه در جغرافیایی کوردستان حملات اشغالگری انجام می‌شوند، فرانسه و بلژیک براساس منافع کثیف به استودیوی استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی حمله کرده و به شکلی آشکار عملی غیرقانونی انجام دادند.

در این بیانیه حمله به تلویزیون‌های استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی محکوم شده و به دولت بلژیک فراخوان داده شده که از این عملکرد ایجاد رعب و وحشت دست بردارد.

به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا و ت‌ژ‌ک-اروپا تمام خلق کورد در فرانسه و بلژیک را فرامی‌خوانیم که در تجمعات اعتراضی مرکزی حضور به عمل رسانند.

در ارتباط با مکان این کنش نیز این اطلاعات به اشتراک گذاشته شده‌: ‌«مورخ ۲۷ آرویل ۲۰۲۴ در ساعت ۱۳‌‌‌‌:۰۰ در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(Palaîs de Jûstîce li Place Poelaert 1, 1000 Bruxelles.)‌ انجام خواهد شد.‌»